Search Results for "ukraina.ru"

Wydanie Ukraina.ru zniekształciło wypowiedź amerykańskiego Sekretarza stanu Rexa Tillersona

Rosyjski portal informacyjny Ukraina.ru, który regularnie jest przyłapywany na rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji, opublikował news ze zmanipulowanym nagłówkiem, w którym stwierdzono, że Sekretarz stanu USA Rex Tillerson wzywa Kijów do rozstrzygnięcia konfliktu z Moskwą „w jakikolwiek możliwy sposób”. Informacje z podobnym nagłówkiem „Sekretarz stanu Stanów Zjednoczonych wzywa Ukrainę i Rosję do rozstrzygnięcia konfliktu w jakikolwiek możliwy sposób” opublikowało również wydanie internetowe Страна.ua. Przedrukowały tę informację także i inne rosyjskie czy prorosyjskie

Fake: Holenderski wywiad nie znalazł rosyjskiej przeciwlotniczej wyrzutni rakietowej „Buk” na miejscu katastrofy MH17

Holenderski wywiad rzekomo poinformował, że katastrofa malezyjskiego Boeinga na niebie nad Donbasem w lipcu 2014 roku miała miejsce na obszarze, na którym nie było rosyjskich systemów przeciwlotniczych „Buk”. Z takimi nagłówkami 18 lutego rosyjskie media wypuściły w świat mnóstwo „pilnych wiadomości” o tym, że służby wywiadowcze Królestwa Niderlandów wysłały list do holenderskiej prokuratury, informując, że lot MH17 nie mógł zostać zestrzelony przez rosyjski system obrony przeciwlotniczej. Kreml natychmiast zareagował na

Fake: Zachód „kolonizuje” Ukrainę i „rwie na kawałki” Koleje Ukraińskie

Ukraina „jest rozdawana kawałek po kawałku” – sugerują rosyjskie media, reagując tego typu nagłówkami na wiadomość o tym, że Ministerstwo Infrastruktury Ukrainy i niemiecki holding Deutsche Bahn AG podpisały protokół ustaleń ws. współpracy w zakresie rozwoju państwowego przedsiębiorstwa Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ). Kremlowskie tuby propagandowe twierdzą, że przedsiębiorstwo kolejowe „poszło pod młotek”, a Ukraina „nie ma już suwerenności”, ponieważ wcześniej „nikomu nie przyszłoby do głowy oddać całą branżę przemysłową obcokrajowcom

Fake: Na Ukrainie wykryto śmiertelny koronawirus z Chin

Prorosyjska strona Strana.ua (Страна.ua), która według niezależnych badań jest na Ukrainie jednym z pięciu najbardziej „dezinformujących” środków masowego przekazu, 27 stycznia opublikowała informację o rzekomym zidentyfikowaniu na Ukrainie śmiertelnego szczepu koronawirusa z Chin. Fake wyprodukowany przez Strana.ua natychmiast podchwyciło rosyjskie rządowe medium RT w języku rosyjskim. Później to właśnie ukraińskie media wywołały prawdziwe zamieszanie na temat „śmiertelnego szczepu w Kijowie”. Panika w mediach rozprzestrzeniła się w ciągu kilku minut, ale

Fake: Ustawa o edukacji w Ukrainie „dzieli dzieci według kategorii” oraz „dyskryminuje rosyjskojęzycznych”

Dyskryminacja obywateli posługujących się na co dzień językiem rosyjskim (rosyjskojęzycznych) jest ulubionym tematem propagandy kremlowskiej. Tym razem komentarz ukraińskiej prorosyjskiej i eurosceptycznej partii Opozycyjna Platforma – Za Życie o tym, że język rosyjski jest wypychany ze szkół ukraińskich, a rosyjskojęzyczni są dyskryminowani, został rozpowszechniony przez prokremlowskie środki masowego przekazu. W rzeczywistości artykuł 5 nowej Ustawy nie dzieli nikogo na kategorie lepszy – gorszy, lecz oferuje możliwości nauki swojego języka ojczystego,

Fake: Polska na żądanie Stanów Zjednoczonych „wprowadza cenzurę” w tematach dotyczących II wojny światowej

Stany Zjednoczone  „zabezpieczają” i „finansują” wszystkie „rusofobiczne” oświadczenia i działania ze strony Polski – w ten sposób „tuby kremlowskiej propagandy” skomentowały decyzję władz polskich w sprawie rezolucji potępiającej szerzenie rosyjskiej propagandy na temat polskiej historii. Rosyjskie środki masowego przekazu są oburzone tym, że Warszawa, rzekomo na polecenie Waszyngtonu, odmawia „zaakceptowania faktów historycznych”, zajmuje się „przepisywaniem faktów” dotyczących wydarzeń II wojny światowej i „usprawiedliwia nazizm”. Ponadto propagandyści zapewniają, że ​​Polska zamierza

Manipulacja: UE wprowadziła zakaz na import owoców i warzyw z Ukrainy

Rosyjskie środki masowego przekazu poinformowały o tym, że Unia Europejska zakazała importu z Ukrainy niektórych owoców i warzyw. Media pisały: proszę, kolejny problem gospodarki ukraińskiej, można by rzec, „zdrada” ze strony europejskich partnerów. Informacje tego typu zostały rozpowszechnione w publikacjach internetowych takich rosyjskich wydań propagandowych jak: REN.TV(РЕН ТВ), Ukraina.ru(Украина.ру), Ria.ru oraz szereg innych. Rzeczywiście, Unia Europejska wprowadziła z dniem 1 września nową dyrektywę, która przewiduje ograniczenia na dostawy szeregu owoców i warzyw

Fake: Stany Zjednoczone przejmują kontrolę nad ukraińskim systemem transportu gazu i „wciągają UE w narkotyczną zależność” od swych dostaw

Stany Zjednoczone zamierzają „przejąć” rynek energetyczny Unii Europejskiej i już zaczęły „narzucać swoje warunki” rządom w Warszawie i Kijowie w sprawie dostaw gazu – w ten sposób rosyjskie media skomentowały trójstronne porozumienie w sprawie dostaw ze Stanów Zjednoczonych przez Polskę na Ukrainę ciekłego gazu (LNG). Rosyjskie tuby propagandowe twierdzą, że porozumienie w tej sprawie jest rzekomo niczym innym jak politycznym trikiem amerykańskich przywódców, który nie przynosi nabywcom żadnych korzyści gospodarczych.

Fake: Ukraina ma obowiązek dostarczania wody na Krym ze względu rosyjski początek Dniepru

Rząd okupacyjny Krymu zamierza inicjować negocjacje z oficjalnym Kijowem w sprawie odnowienia dostawy wody z Dniepru przez Kanał Północno-Krymski do anektowanego półwyspu – taką wiadomość opublikowały 12 sierpnia rosyjskie media. W tym samym czasie propaganda wydała inne materiały na ten temat o zupełnie innym przesłaniu: mieszkańcy Krymu nie potrzebują pomocy kontynentalnej Ukrainy i spokojnie poradzą sobie bez dostaw wody z Ukrainy. Jak zwykle rosyjscy urzędnicy i kolaborujący z nimi politycy podkreślili, że tak naprawdę

Fake: Unia Europejska przymyka oko na wydawanie rosyjskich paszportów w Donbasie

Litwa i Estonia to „jedyne kraje Unii Europejskiej”, które wypowiedziały się przeciwko wydawaniu przez Kreml rosyjskich paszportów na okupowanych terytoriach Donbasu i są gotowe „na zepsucie stosunków z Rosją” z powodu fikcyjnych dokumentów. W taki sposób propagandyści zareagowali na protesty ministerstw spraw zagranicznych Litwy i Estonii skierowane przeciwko Rosji. Rosyjski „politolog” Rostisław Iszczenko wyjaśnił noty krajów bałtyckich ich „pragnieniem do okupacji przez Rosję”. Ponadto „ekspert” powiedział, że wypowiedzi Litwy są niczym

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.