На 18 ноември руското англоезично издание Sputnik съобщи, че в Сената на САЩ са обявили, че американските СМИ губят информационната война с руските медии. Това уж било заявено на 17 ноември от члена на BBG Кенет Вайнштайн по време на реч пред Комитета по международните отношения на Сената на САЩ.

Управителният съвет по радио и телевизия (Broadcasting Board of Governors) е правителствена организация, която контролира такива големи международни медии като Гласа на Америка, Радио Свобода, Радио Свободна Азия и други.

Скриншот на sputniknews.com

Скриншот на sputniknews.com

Авторите на статията твърдят, че Кенет Вайнштайн е заявил, че «информационно-пропагандистката мрежа на САЩ» е неспособна да отговори на съвременните предизвикателства. В материала на Sputnik също така се казва, че според американския политик руските СМИ «превъзхождат» американските на световната арена от началото на 2014 година (когато се смени властта в Украйна).

Скриншот на sputniknews.com

Скриншот на sputniknews.com

Пълният текст на речта (9 страници на английски) на Кенет Вайнштайн е достъпен на сайта на Комитета по международните отношения на Сената на САЩ. Въпросът за руските медии се разглежда детайлно на четвърта страница в раздела «Отговаря Русия».

Американският политик не само, че не е говорил за превъзходство на руската пропаганда в света или в Украйна, но и не е казвал, че американските СМИ имат превъзходство над руските. Кенет Вайнштайн е казал, че руската пропаганда е предизвикателство за САЩ и е изброил стъпките, които се предприемат в отговор на нейното нарастване.

«Кремъл активно използва пропагандата и дезинформацията като инструмент във външната политика и за съхраняването на вътрешната подкрепа. За да се противопостави на руската пропаганда, BBG въвлича ключовата аудитория вътре в Русия… Както и навсякъде, ние получаваме висока оценка от различни аудитории, до които се стараем да достигнем, и искаме нашите зрители да получават факти, което е най-ефективната стратегия за противодействие срещу пропагандата», – се казва в документа.

Скриншот на foreign.senate.gov

Скриншот на foreign.senate.gov

В отчета на Вайнштайна няма оценка за превъзходството на руските медии над американските за последните две години. Той говори, че BBG е „увеличил драматично“ излъчването на програми за региона .

«След падането на правителството на Янукович в Украйна през февруари 2014 година, последвалата окупация и опит за анексия на Крим, и руската агресия в Източна Украйна, BBG рязко увеличава присъствието си в региона. Гласът на Америка (VOA) и Радио Свободна Европа/Радио Свобода (RFE/RL) добавиха или разшириха повече от 35 нови програми на няколко медиа платформи на руски, украински и други езици, за да достигнат до нова аудитория в Украйна, Русия, други страни от бившото съветско пространство, и в целия свят», – казва Кенет Вайнштайн.

Скриншот на foreign.senate.gov

Скриншот на foreign.senate.gov

Скриншот на foreign.senate.gov

Скриншот на foreign.senate.gov

В същото време политикът нарича американските СМИ в Украйна „реална сила“ като изброява заслугите на журналистите по времето на революционните събития в Украйна.

Скриншот на foreign.senate.gov

Скриншот на foreign.senate.gov