На 21 септември журналистката Валерия Ивашкина от украинския ресурс Страна.ua, който често разпространява кремълска пропаганда и откровени фейкове, съобщи на страницата си във Facebook, че предишния ден се е уволнила от работа.

Posted by Valeriya Ivashkina on Thursday, September 20, 2018

В публикацията си Ивашкина пише, че е работила за изданието Страна.ua две години. Тя припомня, че ресурсът на руското МО я считало за агент на СБУ (Службата за сигурност на Украйна), а общественото мнение в Украйна – за „сепаратистка“. „Впрочем аз самата дадох отличен повод да ми лепнат този етикет„, – признава журналистката. „Журналистиката е описание на реалността, а не нейно конструиране. Особено, когато от това зависи съдбата на други хора, както в случая с материала за Сенцов. Новината, че уж докарвали експлозиви на Олег в Крим, бе подписана с моето име. И в публичното пространство аз отстоявах позицията на редакцията. Аз направих грешка.  Не може да разтваряш личната си позиция в редакционната„.

Вече бившата сътрудничка на пропагандния сайт заявява, че в „моята Украйна съществуват проблеми, с които няма да се смиря, но това са болести на растежа. Те не трябва да бъдат подценявани, но и не трябва да се преувеличават. И със сигурност не трябва да се сключва мир с цената на капитулация„.

„Не знам какво ме очаква утре. Но това ще бъде мое утре. Без тежестта, която ме притискаше“, завършва журналистката.

В коментарите си под публикацията много от потребителите на социалната мрежа изразяват искрената си подкрепа за постъпката на Валерия Ивашкина.

Валерия Ивашкина става широко известна през април 2015, когато се появява видеосюжет, на който одеската журналистка се разхожда по окупирания Донецк и задава на минувачите въпроси на украински език, и по-специално „какво политическо бъдеще виждате за Донецк – помирение с Украйна, независимост или присъединяване към Русия?“.

Ще припомним, че по-рано две журналистки от руския пропаганден канал RT (преди Russia Today) се уволниха заради политиката на медията. През март 2014 година американската водеща Лиз Уол заяви по време на пряко предаване, че не желае да продължава сътрудничеството си с канал, който се финансира от правителството на РФ и който „избелва действията на Путин“. Година по-късно британската кореспондентка на канала Сара Ферт отказа да участва в руската пропаганда и напусна работата.