Na začátku prosince mnoho ruských médií psalo o tom, že na Donbas měl přijet oddíl vojenských příslušníků NATO. Ruská a prokremelská média jako Ukraina.ru, Luganskij informacionnyj centr, Antifašist, SMI2, Interfax-Rossija a mnoho dalších se odkazují na slova tzv. vedoucího tiskové kanceláře „Národní milice“ militantního uskupení „LLR“ Jakova Osadčého.

 

Snímek webu Ukraina.ru: „Rozvědka LLR: Na Donbas přijel nový oddíl vojáků NATO“

Antifašist: „LLR informovala o příjezdu nového oddílu vojáků NATO na Donbas“

SMI2: „Rozvědka LLR: Na Donbas přijel nový oddíl vojáků NATO“

 

Osadčyj tvrdí, že do jedné jednotky Ozbrojených sil Ukrajiny přišlo 28 vojáků v uniformách NATO.

„V zóně působení 72. brigády, v obci Svitlodarsk, přibyla jednotka v počtu 28 členů, kteří byli oblečeni do uniformy vzoru NATO a byli ozbrojeni ostřelovačskými puškami RPA Rangemaster, jež se vyrábí ve Velké Británii,“ cituje Jakoba Osadčého Luganskij informacionnyj centr.

 

Snímek webu Luganskij informacionnyj centr

 

Poté, co se objevily tyto informace v ruských médiích, obrátil se StopFake na tiskovou kancelář NATO, aby tyto informace potvrdili, nebo vyvrátili. Kancelář oznámila, že se daná informace nezakládá na pravdě.

„NATO vojensky na Donbase přítomno není,“ oznámili v tiskové kanceláři NATO.

StopFake se rovněž obrátil na tiskovou kancelář Operace sjednocených sil, avšak tam se odmítli vyjadřovat k „podobným zprávám ruské propagandy“.

StopFake již dřív vyvracel zprávy ruských médií o tom, že Ozbrojené síly Ukrajiny na Donbase údajně mělo doplnit až 30 polských vojáků.