Tag "EU"

Spekulace: EU odmítla potrestat Rusko za zadržení ukrajinských námořníků v Kerčském průlivu

  Evropská unie údajně prohlásila, že se nechystá potrestat Rusko za střelbu a zadržení tří ukrajinských lodí i s posádkou v Kerčském průlivu z 25. listopadu. Takovým způsobem si ruská média vyložila novou rezoluci Evropské rady, která byla přijata ve Štrasburku 12. prosince. Podle prokremelských médií se europoslanci „nechtějí účastnit intrik“ ukrajinského prezidenta Petra Porošenka a při jednání o ruské ozbrojené agresi v Černém a Azovském moři upřednostnili „neutrální pozici“. RIA Novosti, Ukraina.ru,

Fake: Polsko se chystá vystoupit z Evropské unie

Evropská unie se rozpadá: Polsko oznámilo, že vystoupí z evropského společenství. Tuto dezinformaci prokremelská média pustila do světa 11. října: weby Ukraina.ru, RIA Novosti a TASS zveřejnily zprávu, že Varšava je kvůli konfliktu s Bruselem připravena zahájit tzv. Polexit. Ruská média takto interpretovala prohlášení šéfa Evropské rady, bývalého polského premiéra Donalda Tuska. Ve svých interpretacích však prokremelská média nebyla jednotná: některá předpovídala „úplný kolaps Evropské unie“, jiná pouze překroutila Tuskova slova. Ani z

Fake: Ukrajina bez vědomí občanů odevzdala svou hranici Evropské unii

Web Ukraina.ru informoval o tom, že bezpečnostní kontroly cestujících na letištích v Kyjevě a Oděse provádějí „pohraniční strážníci cizích států, členských zemí Evropské unie“. „Cestující, kteří míří do Evropy, kontrolují polští, litevští, a dokonce italští pohraničníci,“ píše prokremelský web. Kromě webu Ukraina.ru otiskly podobnou zprávu rovněž další prokremelské weby jako Rambler.ru, Politmir, Newsfront, Strana.ua, Sputnik  ad.     Ukraina.ru píše, že „zahraniční pohraničníci se již objevili na letišti v Oděse“. Dle verze prokremleského webu, provádějí pohraniční

Fake: Protiruské sankce Rusko posilují místo toho, aby ho oslabovaly

5. srpna 2018 web Sputnik France zveřejnil článek, že protiruské sankce, které zavedly západní státy, údajně posílily ruskou ekonomiku. Jako zdroj pro tuto informaci posloužil rozhovor bývalého ukrajinského poslance Jevhena Filindaše pro ukrajinský televizní kanál NewsOne (31.07.2018), který je znám svými sympatiemi k Moskvě.     Této falešné zprávy se chytla mnohá ruská média jako například Eurasia Daily (EADaily), REN TV, Vesti.ru, RT Russie, Riafan.ru, RBC.ru, Infox.ru, Versiya.info nebo Tsargrad.tv.

Fake: Ukrajina může dostat od Evropy finanční pomoc výměnou za přijetí migrantů

Minulý týden ruská média opět psala o tom, že EU a Ukrajina jednají o rozmístění migrantů ze Sýrie a Afriky na ukrajinském území. Tuto informaci uveřejnila mnohá média v Rusku a v samozvaných republikách DLR a LLR, lze ji najít především v: Ria.ru, Cargrad, REN, Antifašist, Vesti, Novosti „DLR“, News.ru, Russaja vesna.     Není to poprvé, kdy se podobné zprávy objevují na stránkách propagandistických médií. StopFake již dříve odhalil mýty o

Nula + nula = dva?

  Zdroj: EU vs Disinfo   Z kolika neexistujících jablek se skládají dvě jablka? Odpoutávat pozornost veřejnosti je jedním z cílů prokremelské dezinformační kampaně. Jednou z používaných taktik je přimět veřejnost zabývat se otázkami nesouvisejícími s problémem a vyplýtvat veškerou energii ve snaze najít odpovědi. Nejsnadněji a nejrychleji se dezinformace tvoří manipulací se statistickými údaji a čísly. Jelikož cílem dezinformační kampaně je snaha vyvolat rozkol (a nikoli snaha o důvěryhodnost), odhaleného lháře potom

Obraz Evropy v ruské televizi: „Matka příroda trestá nemorální země EU“

  Zdroj: EU vs Disinfo Členské země Evropské unie jsou oblíbeným tématem na ruských státních televizních kanálech. Programy vyžívající se v „drbech“ jsou každý večer celé hodiny sledovány miliony lidí v Rusku, ale také rusky mluvícími obyvateli ve východní Evropě, v pobaltských zemích, Skandinávii či na Kavkaze. Nezisková organizace Ukraine Crisis Media Centre (UCMC) po dobu tří a půl roku monitorovala nejpopulárnější každodenní zpravodajské pořady a talk-show na Prvním kanále, NTV a

Fake: Evropský plyn stojí Ukrajinu čtyřikrát více než ruský

Ruská média byla na začátku března zaplavena „plynárenskou“ tematikou poté, co ukrajinská ropná a plynárenská společnost Naftogaz vyhrála arbitrážní soud ve Stockholmu, a ruský plynárenský gigant Gazprom tudíž musí ukrajinské společnosti vyplatit 2,56 miliard dolarů. Prokremelský propagandistický web Ukraina.ru zveřejnil článek o tom, že ukrajinský Naftogaz nakupuje u Evropy čtyřikrát dražší plyn, než by stál plyn ruský.     Cena plynu je v Evropě dána trhem a lze ji vyhledat na internetu.

Fake: Ceny potravin jsou nyní na Ukrajině téměř stejné jako v Evropě

Prokremelský web Ukraina.ru zveřejnil zprávu, že „ceny potravin jsou na Ukrajině a v Evropě téměř vyrovnané“. Tato zpráva je založena na příspěvku bývalého ukrajinského premiéra Mykoly Azarova, který zase odkazuje na grafy agentury RIA Novosti Ukrajina.     V infografice RIA Novosti Ukrajina, kterou bývalý politik ze Strany regionů Mykola Azarov ve svém příspěvku použil jako důkaz, nejsou uvedeny žádné zdroje, a není tak je jasné, odkud jsou převzaty ceny

Prokremelská média: Ukrajinci se vydávají za gaye a komunisty, aby dostali azyl v Evropě

Ruská média v nedávné době začala hromadně sdílet článek z ukrajinského prokremelského webu Vesti, ve kterém autor tvrdí, že „Ukrajinci se kvůli získání azylu v Evropě vydávají za gaye a komunisty“. Důvodem je komentář takového údajného uprchlíka, který poskytl řečenému webu rozhovor. Článek také tvrdí, že proud ukrajinských uprchlíků do Evropy se zvýšil, ačkoliv údaje Evropského statistického úřadu svědčí o opaku.     V článku na webu Vesti se píše, že „stále více občanů Ukrajiny

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.