Низка російських та українських ЗМІ опублікували результати опитування, що було проведено нібито бельгійською компанією «The Belgium-Ukraine Research Institute». За даними цього опитування, третє місце займає лідер «Опозиційної платформи – За життя» Юрій Бойко. Щоправда організації, від імені якої були поширені результати опитування, не існує, а сайт організації, на який посилаються журналісти, насправді був зареєстрований у Москві.

Скріншот Ukraina.ru

Скріншот 112.ua

Скріншот aif.ua

Ukraina.ru пише, що зростання рейтингу Бойка пов’язане «із його поїздкою до Москви, яка продемонструвала виборцям його готовність вирішувати дійсно важливі питання: зниження тарифів на послуги ЖКГ і транзиту газу через Україну».

Інші ЗМІ передрукували «дослідження» з такими заголовками: «Партія Рабиновича і Медведчука піднялася у рейтинзі лідерів, – соціологи ЄС» ( «Аргументы и факты»), «Західні соціологи визначили «Велику четвірку» виборів: Зеленський, Порошенко, Бойко і Тимошенко» («Комсомольская правда в Украине»), «Опозиційна платформа – За життя» демонструє стабільне зростання парламентського рейтингу, – західні соціологи» («Факти»).

Також ці результати опитування «The BURI» поширили такі сайти, як  «Politeka», «Newsone», Інтерфакс-Україна, Голос.ua, Комментарии.ua та інші.

Скріншот who.is

Скріншот leuropeennedebruxelles.com

Сайт  «who.is» показує, що сайт організації «The Belgium-Ukraine Research Institute» був зареєстрований у 2016 році в Москві.

На сайті, окрім цього дослідження, також публікуються різні новини стосовно ЄС та Бельгії. Тексти скопійовані з інших сайтів, справжніх європейських ЗМІ. Також на сайті організації вказуються прізвища тих, хто нібито працює у редакції, але деякі прізвища не можна знайти, а деякі з перерахованих дійсно є журналістами, але працюють для абсолютно інших, реальних редакцій – наприклад, Benoît TOUSSAINT, який працює для AFP в Парижі. Або Michel DEURINCK, у якого на сторінці Linkedin вказані справжні журналістські організації, з якими він співпрацює, але там немає жодної інформації про «BURI».

На сайті «The BURI» навіть викладено друковану версію газети, але датується вона 2004 роком. Раніше цей сайт поширював й інші опитування по Україні або новини про Україну.

Скріншот texty.org.ua

Проект «Тексти» у своєму дослідженні псевдосоціологів також зазначив «The BURI». Провідні українські соціологи прокоментували, що «ці фейкові результати ніякого стосунку до соціологічних опитувань не мають».