Presa rusă a prezentat o postare pe blog ca pe un articol de autor de pe un „portal german”

Agenţia informaţională din Rusia RIA Novosti a publicat, pe 16 august, o ştire întitulată „Mass-media: zarvă în jurul MH 17 pentru a ascunde adevărul”, în care a făcut referire la un articol despre prăbuşirea avionului MH17, citînd „portalul” Propagandaschau.

Screenshot de pe RIA Novosti
Screenshot de pe RIA Novosti

Traducerea ştirii RIA Novosti:
„Mass-media: zarva în jurul MH 17 este făcută pentru a ascunde adevărul”
16.08.2015, 18:29
În opinia portalului german, jurnaliştii occidentali nu apelează la informaţii care ar putea face lumină în cazul prăbuşirii avionului.

Ştirea a fost preluată de site-ul Russia Today.

Screenshot de pe Russia Today
Screenshot de pe Russia Today

Traducerea ştirii Russia Today:
Propagandaschau: Mass-media fac zarvă în jurul MH 17 pentru a ascunde adevărul
În loc să adune informaţii şi să caute răspunsuri referitoare la prăbuşirea avionului malaezian care efectua cursa MH17, presa occidentală face zarvă şi publică masiv informaţii de calitate joasă care indică că de vină este Rusia, scrie Propagandaschau. Lipsa unor dovezi convingătoare ne face să credem că se încearcă ascunderea faptelor, consideră autorul.

Ulterior, această informaţie a fost publicată de Ukraina.ru şi Sputnik.

Screenshot de pe Ukraina.ru
Screenshot de pe Ukraina.ru

Traducerea titlului Ukraina.ru:
Propagandaschau: Mass-media fac zarvă în jurul MH 17 pentru a ascunde adevărul

Screenshot de pe Sputnik
Screenshot de pe Sputnik

Pe „portalul” propriu-zis, care în realitate este un blog personal pe service-blogul WordPress, informaţia respectivă este compusă din două părţi: completarea de autor (cu nick-ul Dok) la articolul fostului consilier al Ambasadei Canadei în Rusia Patrick Armstrong pe site-ul prorus Russia Insider şi articolul propriu-zis al ex-consilierului tradus în limba germană.

Screenshot Propagandaschau
Screenshot Propagandaschau

RIA Novosti şi Russia Today au prezentat comentariul bloggerului ca pe un material de autor. Mai mult, presa rusă a prezentat opinia bloggerului fără a da nume, ca pe un fapt demonstrat. „Cea mai mare parte a vinei aparţine Kievului, măcar pentru aceea că Guvernul Ucrainei a declanşat un război criminal în Donbas şi nu a închis spaţiul aerian deasupra zonei de conflict, pentru a nu rata beneficii financiare. În jurul anchetei prăbuşirii avionului are loc o campanie de dezinformare, care poate şi trebuie să fie un suport pentru identificarea celor vinovaţi”, se menţionează în articolul publicat de cele două agenţii.

Cu toate că materialul de pe blog constă din două părţi, presa rusă nu scrie nimic despre articolul lui Armstrong, publicat după opinia bloggerului. Însuşi articolul lui Patrick Armstrong se bazează pe materialele false publicate acum un an, care deja au fost infirmate. Este vorba de mărturisirile dispecerului spaniol Carlos, ale cunoscutului „jurnalist” Graham Phillips, precum şi datele presei ruse (în mare parte) prezentate în calitate de argumente.

Screenshot la articolul lui Patrick Armstrong publicat în Business Insider
Screenshot la articolul lui Patrick Armstrong publicat în Business Insider

Amintim că StopFake a scris deja despre informaţia falsă despre dispecerul de la Aeroportul „Borispol”, pe care postul de televiziune „Russia Today” a încercat să-l folosească în calitate de martor pe cazul MH 17.

De menţionat că Propagandaschau a mai publicat materiale distorsionate şi neadevărate despre Ucraina.