Ukrajinske vlaste pokušavaju da zatvore televiziju Inter koju smatraju proruskom, piše propagandni sajt Ukraina.ru. Drugi ruski mediji su dalje podelili ovu vest optužujući Ukrajinu da hoće da uništi jednu od najpopularnijih ukrajinskih televizija.

Website screenshot ukraina.ru

Ove tvrdnje su preterane i ne postoji neposredna opasnost da će se ovaj kanal zatvoriti. Upravo mu je produžena licenca za emitovanje na 7 godina.

Website screenshot podrobnosti.ua

Website screenshot capital.ua

Pozivajući se na anoniman izvor koji je navodno zaposlen u okviru ove televizije, Ukraina.ru tvrdi da su ukrajinske vlasti učinile sve što je u njihovoj moći da učine život zaposlenih što težim. U članku se čak tvrdi da je u brojnim gradovima ometan signal ove televizije tokom čitave 2017. Anonimni izvor tvrdi da iza ovih napada stoji lično ministar unutrašnjih poslova Arsen Avakov. On dodaje da misli da će TV Inter podržavati proruskog kandidata na predstojećim predsedničkim izborima 2019. i da je to glavni razlog zašto ukrajinske vlasti žele da kontrolišu ovu stanicu.

U septembru 2016. godine grupa maskiranih lica je upala u prostorije Intera, uništila opremu i zapalila nekoliko prostorija. Ukrajinske vlasti su nazvale ovaj napad terorističkim a neki su čak tvrdili da je TV kanal sam lažirao ovaj napad.

Inter, tradicionalno proruski kanal, je u vlasništvu Dmitra Firtaša, oligarha i nekadašnjeg  poslovnog partnera Pola Manaforta, koji je optužen u SAD zbog reketiranja. Ostali manjinski vlasnici uključuju proteranog načelnika štaba Ukrajinskog predsednika Viktora Janukoviča Sergeja Liovočkina.

Uprkos tvrdnjama Intera da je njen signal ometan tokom 2014. godine, zvanične istrage nisu uspele pronaći nikakve dokaze za to što je dovelo do predpostavke da je Inter celu priču izmislio sa ciljem da manipuliše svoijm gledaocima.

Ukrajinski Nacionalni savet za televiziju i radiodifuziju produžio je digitalnu licencu Intera na još 7 godina, ali je takođe kaznio ovu stanicu sa 4 miliona grivni (152.000 dolara) zbog podsticanja mržnje tokom koncerta emitovanog 9. maja, na Dan pobede u znak obeležavanja predaje nacističke Nemačke u Drugom svetskom ratu. Tokom unapred snimljenog koncerta voditelji su optužili Ukrajinu da podržava fašizam kada preimenuje ulica imenima ukrajinskih boraca za slobodu.

Ukraina.ru tvrdi da je ministar unutrašnjih poslova Arsen Avakov naredio da se kazni kanal bez pružanja bilo kakvih dokaza. Kancelarije Intera su često bile napadane od strane gledalaca kojima smeta njihova proruska orijentacija. Među demonstrantima su bili i veterani rata na istoku Ukrajine.

Скриншот сайта mediananny.com

Tvrdnje da je Inter jedna od nagledanijih televizija takođe ne piju vodu. Kako pokazuju poslednje istraživanja gledanosti,  Inter nije čak ni u top tri najgledanija kanala. U maju 2018. godine je zauzeo 6. mesto, posle Ukrajine, STB i ICTV.

Website screenshot mresearcher.com

Ruski državni kanal se trudio da brani Inter tvrdeći da njihov koncert za Dan pobede jednostavno odražava realnost i da je kazna za podsticanje mržnje nepravedna. „Inter nije samo puštao sovjetske ratne pesme, kanal se usudio da postavi neonacističku omladinu i ukrajinske političare na svoje mesto“, izjavio je Prvi kanal.