Фейк: в Україні знищують «головний телеканал» «Інтер»

Російські ЗМІ періодично виступають на підтримку українського телеканалу «Інтер». Пропагандистська Ukraina.ru навіть заявила,  що «українська влада намагалася спалити і заглушити» Інтер «і, не намагаючись приховувати це, називає телеканал «яскраво виражено проросійським». Заяви про знищення є брехнею і маніпуляцією – наприклад, нещодавно «Інтеру» продовжили цифрову ліцензію на 7 років. Крім того, в статті стверджується, що «Інтер» – один з «двох традиційно головних телеканалів» країни, що, згідно з рейтингами різних організацій, також не відповідає дійсності.

Скріншот сайту Ukraina.ru

У маніпулятивній публікації «Ukraina.ru» журналісти розмірковують, яке ж «місце «Інтер» посідає у нинішній Україні». Використовуючи анонімне джерело – коментарі нібито працівника новинного відділу – сайт заявляє, що «влада все зробила для того, аби життя працівникам «Інтера»  не здавалося медом». Наприклад, пропагандисти стверджують, що протягом 2014 року канал глушили у різних місцевостях, і робила це саме українська влада. «А у 2016 році телеканал спалили», – говорить джерело ukraina.ru, продовжуючи: «загальновідомо, що за підпалами стояв міністр внутрішніх справ України Аваков». Заявляється й про те, що «канал буде на цих виборах рухати і «проросійського» Юрія Бойка, і «проросійський» «Опозиційний блок», а «нинішній українській владі дуже важливо отримати контроль над «Інтером» під час виборів президента і парламенту».  

Скріншот сайту podrobnosti.ua
Скріншотcapital.ua

Попри заяви пропагандистів про те, що «Інтер» глушила українська влада нібито через його позицію, у 2014 році проблеми з сигналом були і в інших українських телеканалів. Про це писав й новинний сайт «Інтера» – «Подробиці». Так, результати розслідування того, що сигнали телеканалів «Інтер», «1 + 1» і «Україна» цілеспрямовано глушили з пересувної установки, повідомляли під час програми «Чорне дзеркало» на «Інтері».

У статті видання «Капітал» «Інтер» змушує глядачів думати, що канал глушать» також повідомляється, що глушилися всі канали групи «Інтер». Щоправда, в окремих коментарях журналістам жоден телеканал не підтвердив випадки перешкод сигналу, окрім «Інтера».

Скріншот biz.liga.net

Разом з тим, Нацрада з ТБ і радіомовлення України продовжила цифрову ліцензію  «Інтера» на 7 років. У той же час Нацрада постановила виплатити 4 мільйони гривень штрафу телеканалу «Інтер» за розпалювання ворожнечі в ефірі концерту, присвяченому 9 травня, згідно частини 8 статті Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (поширення закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди і/або розпалювання національної, расової та релігійної ворожнечі і ненависті).

Скріншот сайту mediananny.com

Заяви про підпал каналу за наказом міністра внутрішніх справ України Арсена Авакова також не мають жодних доказів, окрім версій самих представників каналу. Арсен Аваков в ефірі програми «ТСН Тиждень» заявив, що йому відомо про організаторів пікету, котрими були «колишні військовослужбовці 30-ї бригади Збройних сил, які об’єдналися в такому протесті». Наразі результатів досудового розслідування у цій справі немає.

Скріншот mresearcher.com

Не відповідає дійсності й заява про те, що «Інтер» є «головним телеканалом країни». «Холдинг Віктора Пінчука, до якого входять «СТБ», «Новий» і ICTV, а також ТРК «Україна» Ріната Ахметова до їх рівня популярності не дотягували ніколи», – пише «Ukraina.ru». За різними рейтингами «Інтер» не входить навіть до топ-3 за переглядами серед українців. Наприклад, у травні 2018 року серед аудиторії 18-54 Інтер був на 6 місці (дані експертної групи Kwendi на підставі даних Nielsen ). Серед аудиторії 25-45 лідирують ТРК «Україна», СТБ, ICTV.

Скріншот 1tv.ru

У сюжеті «Первого канала» також виступили на підтримку телеканалу «Інтер» після озвученого штрафу за розпалювання ворожнечі. Журналісти «Первого» обурилися через те, що «ведучі зі сцени просто назвали речі своїми іменами», а «сотні соціологічних досліджень підтверджують: наскільки б люто київська влада не симпатизувала жменьці радикалів, переважна більшість українців так само ревно шанує пам’ять великої війни, як і росіяни» – без уточнення, про які саме сотні досліджень йдеться.

Також пропагандисти були «вражені сміливістю колег», «адже «Інтер» не просто поставив в ефір радянські військові пісні – канал ризикнув поставити на місце неонацистську молодь і українських політиків».