Пропаганда під тиском

Джерело: EU vs Disinfo

«Перший канал» стикнувся з серйозними фінансовими проблемами, повідомляють  «Ведомости».

Як зазначають джерела «Ведомостей», проблеми каналу почали впливати на одного з його кредиторів, телецентр «Останкіно», який займається трансляцією програм каналу і в якого «Перший канал» орендує приміщення та технічне оснащення.

«Перший канал» відіграє ключову роль у поширенні прокремлівської дезінформації. Можливо, каналу настав час переосмислити редакційну політику і повернути собі довіру російської аудиторії, висвітлюючи події, що базуються на реальних фактах.

Втома від дезінформації

Цілком ймовірно, що в підсумку російська влада втримає «Перший канал» на плаву, збільшивши і без того щедре федеральне фінансування, яке отримує канал. Зрештою, канал входить до числа російських ЗМІ, редакційна політика яких безпосередньо контролюється Кремлем.

Але чому б не перетворити виклик на нову можливість і не звернути увагу на основні проблеми? «Перший канал», ймовірно, чітко усвідомлює, що результати недавнього опитування російських телеглядачів продемонстрували, що довіра до каналу впала з 53% у травні 2015 року до всього лише 33% у серпні 2019 року

Іншими словами, чи не втомилися глядачі «Першого каналу» від дезінформації? У них на те, ймовірно, є вагомі причини, судячи з «послужного списку» каналу щодо  розповсюдження дезінформації.

Понад 500 прикладів

Саме «Перший канал» транслював у 2014 році, напевно, найбільш відомий дезінформаційний матеріал про конфлікт в Україні: історію про нібито розіп’ятого маленького хлопчика, якої не біло.

Ще одним знаменитим дезінформаційним матеріалом «Першого каналу» було вигадане викрадення і зґвалтування «Лізи» в Німеччині у 2016 році.

Менше ніж рік тому «Першому каналу» довелося знову зізнатися у використанні актора, який зіграв роль українця в підробленому інтерв’ю.

«Перший канал» брав участь у поширенні дезінформації, покликаної викликати сум’яття, щодо катастрофи рейсу малайзійських авіаліній MH17 і навіть популяризував теорію антисемітської змови Ротшильдів.

У лютому 2018 року «Перший канал» нібито показав сцени боїв в Сирії з використанням кадрів які, як з’ясувалося,  було взято з комп’ютерної гри «Arma 3».

Перейдіть за цим посиланням, щоб прочитати про більш як 500 прикладів дезінформації, трансльованої «Першим каналом», зібраних у базі даних прокремлівської дезінформації EUvsDisinfo (англійською мовою).

Іншими словами, у процесі необхідної реструктуризації, яка неухильно наближається, «Перший канал» міг би почерпнути чимало корисного від уважного прочитання матеріалів на сайті EUvsDisinfo, а відтак задуматися над тим, чи не звільнити насамперед команди, які працювали над згаданими тут історіями.

Джерело: EU vs Disinfo