Руският сайт Оптимист публикува фейк,  че президентът на Украйна бил приет в болница в състояние на силно алкохолно отравяне.

Скриншот на сайта Оптимист

Скриншот на сайта Оптимист

„Новината“ за Порошенко бе препечатана от сайтовете Hollivizor и РуИнформер.

Скриншот на сайта Hollivizor

Скриншот на сайта Hollivizor

Скриншот сайта Информер

Скриншот сайта Информер

Ще отбележим, че руските СМИ не за пръв път обвиняват президента на Украйна в алкохолизъм. Преди те цитираха „германски СМИ„, а сега източник на информацията уж е украинският кореспондент на BBС. Този път новината била „съобщена“ от един от най-известните журналисти на компанията Стивен Сакур, водещ на програмата HARDTalk.

por2

Във фалшификацията се казва, че Порошенко уж бил намерен от съпругата си „във втората половина на деня на 1 януари под новогодишната елха в двора на дома си в безсъзнателно състояние“. В материала няма линк към първоизточника, а само препратка към началната страница на международната служба ВВС. Такава новина няма нито в Twitter на Сакура, нито на новинарската страница, нито на страницата на HardTalk.