На 4 декември българското издание 24часа.bg публикува материал за инцидент в Киев, при който група неизвестни мъже с маски блокират с бодлива тел и чували с пясък централния вход на украинския телевизионен канал NewsOne. Във втория абзац на новината се описва отношението към случая на украинския държавен глава: „украинският президент Петро Порошенко осъди „натиска върху медиите“, но във Фейсбук изрази симпатии към „реакцията на обществото“ срещу проруски настроената телевизия„.

Скрийншот на материала на „24 часа“

Новината на „24 часа“ бе публикувана на сайта на Съюза на българските журналисти, който от пролетта уж се бори срещу фалшивите новини. Изданието на българските журналисти „смекчи“ заглавието на 24 часа и вместо „Украински екстремисти блокираха входа на проруска телевизия в Киев“ озаглави материала си „Радикали блокират опозиционна телевизия в Киев„.

Но какво всъщност е написал украинският президент Петро Порошенко на своята официална страница във Фейсбук и как точно е „изразил симпатиите си“ към действията на протестиращите?

ПП: Будь-який тиск на засоби масової інформації, а тим більше їх блокування – неприпустимі. Так само неприпустимими …

Posted by Петро Порошенко on Monday, December 4, 2017

ПП: Недопустимо е да се оказва какъвто и да е натиск върху средствата за масова информация, още повече те да се блокират.

Еднакво недопустими са опитите за оправдаване на действията на страната-агресор срещу Украйна, пригласянето на руската пропаганда, включително и по такива въпроси като оценката на Революцията на достойнството.

Много често подобни действия са реакция на бездействието на органите, които би трябвало да действат оперативно. Националният съвет за телевизия и радио трябва по-ефективно да регулира медиа пространството„.

Неизвестно в кои точно думи на украинския президент българските издания откриват симпатия към „реакцията на обществото“.

Ще припомним, че на 30 ноември тази година собственикът на канал NewsOne народният депутат на Украйна Евгений Мураев в ефира на програмата „Украински формат“ нарече Революцията на достойнството „държавен преврат„.  След думите му петима от гостите – украински депутати напуснаха студиото. На 3 декември неизвестни мъже блокираха входа на сградата на телевизионния канал и заявиха, че няма да снемат блокадата, докато собственикът на канала не се извини за думите си. Протестиращите също настояха каналът да свали от ефир най-одиозните си водещи и да смени редакционната си политика от „прокремълска“ на „патриотично украинска“.

Действията на протестиращите бяха осъдени от президента на Украйна Петро Порошенко, ОССЕ и други