Правителственото издание на Руската федерация „Российская газета“ публикува материал, в който се казва, че известният американски вестник призовал да бъде отказана всякаква финансова помощ на Украйна.

Скриншот на сайта на "Российская Газета"

Скриншот на сайта на „Российская Газета“

Ще започнем с това, че материалът под заглавие „Как западната помощ води до пристрастяване в Украйна“ („How Western aid enables graft addiction in Ukraine“) е публикуван в раздела „Monkey Cage“ на сайта на „Washington Post“. Този раздел е за блогове, както става ясно от неговото описание.

Скриншот на сайта на Washington Post

Скриншот на сайта на Washington Post

По-нататък „Российская газета“ съобщава, че „авторите на материала предлагат напълно да бъде отказана всякаква финансова помощ на Украйна, докато не бъдат отстранени от властта всички чиновници, които са били в състава на предишните корупционни првителства“.

Но това не е вярно. Всъщност авторите на блога Нил Абрамс и Стивън Фиш предлагат два варианта за развитие на събитията. Първият – да се помага на правителството, при  условие, че бъдат приети необходимите законопроекти, препоръчани от кредиторите. Вторият – да бъде преустановена помощта, докато на власт не дойдат истински лидери, които не са заемали високи постове в предишни правителства. («Ukraine’s benefactors face two options. The first is to resume assistance in the event that the new government puts forward a reform plan and passes some legislation recommended by donors. This is the approach the West has followed in the past.

The other option is to refrain from resuming aid until the coming to power of a truly new leadership that excludes most people with previous high-level government experience, save for reputable technocrats such as Abromavičius, former finance minister Natalie Jaresko, and central bank chief Valeriya Gontareva»).

Скриншот на сайта на Washington Post.

Скриншот на сайта на Washington Post.

Вестникът Washington Post не е призовавал да бъде отказана всякаква финансова помощ на Украйна. Дори в блога на авторите това не е основната идея. „Российская газета“ е извадила извън контекст само един епизод, като е пропуснала другите важни моменти в материала.