Източник: EU vs Disinfo

Неотдавна EU vs Disinfo.eu публикува материал за сайта South Front, в който се казва, че ресурсът се базира в Русия, контентът му се създава в Русия, и даренията за сайта постъпват на сметка в Русия. И тъй като сайтът внимателно следва всички наративи на руската външна политика, тези аргументи са достатъчни, за да заявим, че South Front е руски сайт. И всичко това може да се установи с помощта на открити ресурси за проверка на метаданни. Няма нищо тайно или странно. Не трябва да си супер таен шпионин на ЕС, разполагащ с мощен компютър, за да намериш тези данни на whois.

Два дни след публикацията ни South Front редактира метаданните на сайта, за да се отърве от всичко руско. Те, така да се каже, отстраниха по-голямата част от руските „пръстови отпечатъци“. А ако говорим по-точно, анонимизираха източника на видеата си. По-рано в данните за видеофайлите можеше да се види името на инженера по видеомонтаж Анастасия.

До редакцията

И след

Видеоредакторът Анастасия вече няма да вижда напечатано името си. Но съдейки по съдържанието, South Front не се е отклонил нито на йота от указанията на Москва. Сайтът само се е опитал да скрие по-добре връзките си с Русия. Завирайки се по-дълбоко в гардероба.

Но както и да е, благодарим на хората от South Front, че четат нашите материали.

Източник: EU vs Disinfo