На 22 октомври телевизионният канал «Звезда» публикува на своя сайт съобщение, че «украинският премиер министър Арсений Яценюк е обвинил лидера на партия „Баткившчина“ Юлия Тимошенко в сексуален тормоз». При това каналът твърди, че цитира «интервю» с Яценюк, уж взето от журналистката от руската редакция на Radio France Internationale Елена Серветаз, пише RFI Русия.

Руската редакция на RFI предупреждава всички, които могат случайно да прочетат «новината» от телевизионния канал «Звезда», че и двата „факта“, които са представени в нея са плод на измислица.

website screenshot  на tvzvezda.ru

website screenshot на tvzvezda.ru

Редакцията също така информира, че журналистката от RFI Елена Серветаз не е взимала интервю от Арсений Яценюк, и дори само заради това не е могла да му зададе въпрос за «отношенията на премиера с лидерите на фракции в Радата». Нещо повече – нито един сътрудник на нито една от 12 редакции на други езици на RFI не е задавал подобни въпроси на Яценюк .

Източник: RFI Россия.