Fostul producător creativ al postului de televiziune „112 Ukraina” a scris pe 18 octombrie, pe pagina sa de pe Facebook, că televiziunile din Ucraina nu ar fi arătat strângerea de mână între președinții Ucrainei și Federației Ruse, de pe 2 octombrie de la Paris, înainttea reuniunii „grupului normand”.
„Să știți că Poroșenko i-a strâns mâna lui Putin, dar a dorit ca ucrainenii să nu știe acest lucru. În mod straniu, toate posturile de televiziune din Ucraina NU au observat acest eveniment”, afirmă Victor Zubrițkii.

Screenshot de pe pagina facebook.com/zubritsky.viktor

Screenshot de pe pagina facebook.com/zubritsky.viktor

Traducere:

Victor Zubrițkii
MÂNA NEAGRĂ A LUI POROȘENKO
DE PERCHEZIȚIONAT SAU NU, IATĂ CARE E PROBLEMA…

S-ar părea că nu există o legătură este între mâna lui Poroșenko, libertatea de exprimare și postul de televiziune „112 Ukraina”?
Însă legătură există. Astfel, pe 2 octombrie, înainte de summitul „grupului normand” de la Paris, Poroșenko i-a strâns mâna lui Putin. Nu voi încerca să clarific, dacă este corect sau nu acest gest, voi vorbi despre responsabilitatea Președintelui. Să știți că Poroșenko i-a strâns mâna lui Putin, dar a dorit ca ucrainenii să nu știe acest lucru. În mod straniu, toate posturile de televiziune din Ucraina NU au observat acest eveniment. Postul de televiziune „112 Ukraina” difuza toate știrile obiectiv și se pregătea pentru emisie, când a început o avalanșă de apeluri telefonice de la Aparatul Președintelui și „serviciile respective” cu cererea de a nu admite difuzarea în emisie a strângerii de mână dintre cei doi șefi de state.
Da, ați auzit corect. Ei nu i-au telefonat lui Poroșenko pentru ca acesta să nu-i strângă mâna lui Putin, ci au telefonat la postul de televiziune, pentru ca imaginile respective să nu fie difuzate. Numai că postul de televiziune nu poate să nu difuzeze așa ceva, pentru că este vorba de acțiuni publice ale Președintelui. Însă oricât ar părea de straniu, întreaga responsabilitate pentru acțiunile sale publice Poroșenko le-a pus pe umerii postului „112 Ukraina”.

Unele mass-media rusești au preluat această știre, anunțând că posturilor de televiziune ucrainene li s-ar fi interzis să difuzeze imagini cu strângerea de mână. Astfel, informația a fost preluată de LifeNews, Moskovskii komsomoleț, Komsomolskaia pravda, NTV, Vzglead.

Screenshot de pe site-ul lifenews.ru

Screenshot de pe site-ul lifenews.ru

Traducerea ştirii Lifenews.ru:

Posturilor de televiziune ucrainene li s-a interzis să arate strângerea de mână între Putin și Poroșenko

Angajații unui post de televiziune afirmă că după ignorarea acestei cereri, mass-media au nimerit sub o puternică presiune din partea autorităților.
Posturilor de televiziune ucrainene li s-a interzis să arate strângerea de mână între Vladimir Putin și Petro Poroșenko, a scris pe pagina sa de pe Facebook fostul producător creativ al postului de televiziune „112 Ukraina”, Victor Zubrițkii.

Screenshot de pe site-ul kp.ru

Screenshot de pe site-ul kp.ru

Traducerea ştirii kp.ru:

Posturilor de televiziune ucrainene li s-a interzis să arate strângerea de mână între Putin și Poroșenko

A fost interzisă difuzarea cadrelor filmate înaintea summitului „grupului normand” de la Paris (video).
Posturilor de televiziune ucrainene li s-a interzis să arate strângerea de mână între președintele Ucrainei, Petro Poroșenko, și liderul rus, Vladimir Putin.

Însă afirmația lui Victor Zubrițkii despre aceea că posturile de televiziune ucrainene nu au arătat strângerea de mână între cei doi președinți este falsă.
De exemplu, pe 3 octombrie, postul de televiziune „ICTV” în ediția de seară a programului informativ „Fakty”a difuzat imaginile respective (min. 5 sec. 9).

Screenshot de pe site-ul fakty.ictv.ua width=

Postul de televiziune „1+1” a difuzat cadrele cu strângerea de mână între Petro Poroșenko și Vladimir Putin în ediția de seară a programului „TSN. Săptămâna”, de pe 4 octombrie (min. 1 sec. 45).

Screenshot de pe site-ul tsn.ua

Screenshot de pe site-ul tsn.ua

Strângerea de mână între liderii Ucrainei și Federației Ruse a fost arătată și de postul „5 kanal”, care îi aparține lui Petro Poroșenko (min. 8 sec. 18).