Zvanični ruski mediji predstavili su izveštaj OEBS-a o ruskim predsedničkim izborima 18. marta na jedan iskrivljen i manipulativan način, izostavljajući mnoge detalje i tvrdeći da je posmatračka misija priznala izbore kao demokratske i transparentne.

″OEBS prepoznaje predsedničke izbore u Rusiji kao otvorene i efikasne″, proglasile su novine Izvestia. Drugi ruski mediji su pratili ovaj trend sa manje više sličnim naslovima.

Iako zvanični izveštaj OEBS-a zaista govori da su izbori dobro organizovani, takođe ističe da su ga obeležili „ograničenja osnovnih sloboda i nedostatak istinske konkurencije“.

„Izbor bez stvarne konkurencije, kao što smo videli ovde, nije pravi izbor. Profesionalna i efikasna organizacija tehničkih aspekata izbora od strane Centralne izborne komisije zaslužuje priznanje „, rekao je Majkl Džordž Link, specijalni koordinator i vođa kratkoročne posmatračke misije OEBS-a.

Ruski mediji, kao što je RT , pažnju su usredsredili na rečenicu „dobro organizovani“ i tek ponegde su pomenuli da je ograničenja registracije drugih kandidata uticalo na konkurenciju.

Website screenshot RT

Website screenshot Izvestiya

Izveštaj OEBS-a posebno izdvaja rad medija koje finansira država, naglašavajući da gledaocima nije predstavljena kritička i objektivna ocena stavova i dela Vladimira Putina. Sve u svemu, na ovim izborima nije bilo istinske konkurencije, rečeno je u OEBS-u.

Predsednički izbori u Rusiji održani su 18. marta. Prema ruskoj Centralnoj izbornoj komisiji i posle obrade 99% glasova, Putin je dobio 76,65% glasova, Pavel Grudinin 11,82%, Vladimir Žirinovski 5,68% i Ksenija Sobčak 1,66% . Rusija je organizovala glasanje i na aneksiranom. Ukrajina i zemlje EU smatraju glasanje na Krimu nelegitimnim.