Постановочне інтерв’ю на «Першому каналі»

Джерело: EU vs Disinfo

У той час як Україна відзначає річницю протестів на Майдані 2013 року, молодий українець розповідає свою історію «Першому каналу». Він висловлює своє розчарування ситуацією, що склалася в його країні:

«Нічого мені особисто не дав Євромайдан. Ось, подивіться, де ми опинилися. Потрібно було дивитися в майбутнє, а ми в майбутньому залишилися без тепла, з дорогою енергією, і незрозуміло, коли все це скінчиться. Як пережити зиму, як дітей відправляти в школу!?»

Проблема, однак, полягає в тому, що інтерв’ю, яке з’явилося у випуску новин 21 листопада, виявилося підробленим.

Коли блогер Ілля Варламов опублікував пост під заголовком «А ты точно нищий украинец?» («А ти точно злиденний українець?»), в соціальних мережах почали посилюватися сумніви в автентичності інтерв’ю.

Блогер отримав наводку від одного зі своїх читачів з Білорусі, який стверджував, що знає співрозмовника як жителя Мінська. Варламов вивчив цю заяву і виявив два профілі в соціальних мережах, що належать молодому чоловікові з Мінська, дуже схожому на чоловіка, який дав інтерв’ю «Першому каналу».

«Перший канал» визнає

Білоруське інтернет-видання «Наша Нiва» швидко знайшло молодика, який зізнався, що його використовували як актора. Він стверджував, що працює в компанії, яка є посередником між телеканалами та операторами по всьому світу. Їм прийшло замовлення від «Першого каналу» «зняти сім’ю або людину в Кривому Розі в Україні, яка потерпає від дорогого опалення і відсутності газу».

В підсумку офіційний представник «Першого каналу» підтвердив факти, встановлені білоруським ЗМІ, в коментарі для ТАСС.

«Перший канал» звинуватив продюсерську компанію, але не став коментувати, чому телеканал запросив матеріал із таким змістом.

«Розіп’ятий хлопчик»

Кремлівські ЗМІ отримали сумнівну славу завдяки використанню підставних осіб для створення інтерв’ю за участю «українців».

12 липня 2014 «Перший канал» показав інтерв’ю з жінкою, яка, як стверджують, була жителькою Слов’янська на сході України.

Жінка розповіла, що бачила, як українські націоналісти розіп’яли трирічну дитину, а матір змусили на це дивитися.

Протягом тижня журналісти «Нової газети» взяли інтерв’ю у місцевих жителів Слов’янська і з’ясували, що ніхто не бачив нічого подібного до описаного на «Першому каналі. Те, що жінка була підставною особою, підтвердилося пізніше, коли вона з’явилась у інших репортажах, граючи різні ролі.

Підставні особи також використовувались іншими російськими прокремлівськими телеканалами, включаючи «Россию 1» і НТВ.

«Перший канал» вже не вперше поширює дезінформацію. Перейдіть за цим посиланням, щоб побачити інші приклади з нашої бази даних про випадки дезінформації (англійською мовою).

Джерело: EU vs Disinfo