Салют прокремлівської дезінформації

Джерело:  EU vs Disinfo

Цього тижня виповнилося 80 років з моменту підписання пакту Молотова-Ріббентропа – договору про ненапад між Радянським Союзом і нацистською Німеччиною. Цей документ, який отримав назву  медового місяця для двох диктаторів, розділив Європу на радянську і нацистську сфери впливу, що в підсумку призвело до Другої світової війни та усіх її трагічних наслідків.

У десяти країнах ЄС, США, Канаді та Грузії день підписання договору – 23 серпня – відзначається як  день пам’яті  жертв сталінізму і нацизму. Але навіть 80 років потому прокремлівські ЗМІ все ще твердо переконані в тім, що СРСР  був змушений підписати пакт  і не мав іншого вибору, що пакт НЕ  спровокував Другу світову війну, що  СРСР не можна в цьому звинувачувати, що  Польща хотіла напасти на СРСР  і що все це в будь-якому випадку було  ідеєю Гітлера.

Замість того, щоб думати про важку історію та ролі Росії у ній, прокремлівські ЗМІ продовжують нападати на тих, хто сліпо не дотримується наративів щодо СРСР.

Коли раніше цього літа  ЕстоніяЛатвія  і Литва  викликали представників російських посольств на своїх територіях, аби висловити протест проти демонстрації салютів, присвячених захопленню Червоною Армією столиць країн Балтії, прокремлівські ЗМІ звинуватили прибалтійські країни в прагненні нібито увічнити «міф про радянську окупацію» й  відмові святкувати перемогу над фашизмом. І навіть після того, як ущух салют, прокремлівські ЗМІ продовжили старанно працювати над створенням уявлення про невдячні і ворожі країни Балтії. Як приклад можна навести недавні звинувачення на адресу Латвії у  психіатричній русофобії, історичному ревізіонізмі  та спробах зруйнувати взаємини між Росією і Білоруссю.

Звільнені від свободи 

Поза всякими сумнівами, перемога над нацизмом відіграє важливу роль у європейській історії. Однак спроба представити просування Червоної Армії в окупованій нацистами Східній Європі як «звільнення» – це, можливо, найбільш кричущий випадок дезінформації на сьогоднішній день.

Міф про радянську окупацію, змальовану як «звільнення», увічнений прокремлівськими ЗМІ, спрямований на те, щоб стерти з пам’яті масові репресії і страждання мільйонів,  зокрема й росіян, від рук радянського режиму.

Це дозволяє прокремлівській дезінформації зображати тих, хто не прославляє Радянський Союз і відмовляється розглядати себе в якості суб’єктів «сфери впливу» Москви, як  русофобів  і фашистів  із  перекрученою історичною пам’яттю. І коли ці наративи зазнають невдачі, прокремлівські ЗМІ намагаються змалювати ще більш похмуру картинку, заявляючи навіть, що країни Балтії ніби  спустошені землі, які ось-ось перетворять на військові бази або притулок для африканських і азіатських мігрантів.

Але що ж робити прокремлівським ЗМІ, коли вони не можуть вдатися до випробуваних дезінформаційних наративів щодо фашизму і русофобії?

Не маючи можливості представити тисячі росіян, які протестують на вулицях Москви, як фашистів або русофобів, дезінформатори вдаються до теорій змов на кшталт «за цим стоїть Захід». На цьому тижні прокремлівські ЗМІ повідомляли, що  Джордж Сорос  і Захід  фінансують  та інструктують російську опозицію з метою активізувати демонстрації, залучаючи до сприяння, ні багато ні мало,  Європейський суд з прав людини. У той же час Великобританія і США були звинувачені в організації  протестів у Гонконзі.

Це не дивно. У орвеллівському світі дезінформації, де тоталітарний режим проголошений визволителем, немає можливості визнати, що люди можуть боротися за свої свободи. Але вони продовжуватимуть боротьбу.

Джерело:  EU vs Disinfo