Новините в рубриката “Контекст” не са фейкове. Ние ги публикуваме, за да ви информираме за събитията, които касаят информационната война между Украйна и Руската федерация.

На 1 ноември на латиноамериканския сайт на телевизионната компания TeleSUR беше публикувана колонката на Рикардо Зедано (Ricardo Zedano) «Окупираният Крим и двойните стандарти на външната политика на Запада».

В материала, сложен в рубриката за независими блогери «Аз съм репортер» (Soy reportero), авторът дава субективна оценка на политиката на властите в САЩ и страните от ЕС, считайки ги за виновни за „държавния преврат“ в Украйна. Рикардо Зенадо обвинява западните СМИ  в «дискредитация» на Руската федерация, а анексията на Кримския полуостров нарича «избягване на геноцида на кримския народ». Цялата колонка отразява личното мнение на Зедано.

Руският превод на статията е достъпен на сайта inoСМИ.ru.

Скриншот на telesurtv.net

Скриншот на telesurtv.net

Скриншот inosmi.ru

Скриншот на inosmi.ru

Материалът бе препечатан от руските сайтове Украина.ру и Военное обозрение. При това рускоезичните информационни ресурси представят автора на материала Рикардо Зенадо за журналист на латиноамериканския телевизионен канал TeleSUR, чиято щаб-квартира се намира във Венесуела, а неговото мнение — за аналитика на авторитетното издание. Но Рикардо Зенадо не работи в това СМИ. На сайта TeleSUR той е публикувал само два материала в рубриката «Аз съм репортер». В публикацията е представено неговото лично мнение като блогер.

Скриншот на ukraina.ru

Скриншот на ukraina.ru

Всъщност Рикардо Зедано работи в руската държавна агенция МИА «Россия сегодня» и живее в Москва. Това е написано на неговите персонални страници в Blogger, Вконтакте, Тwitter, Facebook.

Скриншот на twitter.com

Скриншот на twitter.com

Скриншот на vk.com

Скриншот на vk.com

Скриншот на facebook.com

Скриншот на facebook.com

На страниците в LinkedIn е указано, че от 2013 година и до сега той работи като кореспондент на радио «Голос России» («La Voz dela Rusia»).

«Работя като кореспондент, коментатор и развивам един международен проект, който касае информацията за Русия в Латинска Америка», — е казано в LinkedIn.

Скриншот на linkedin.com

Скриншот на linkedin.com

Скриншот на  linkedin.com

Скриншот на linkedin.com

Държавната теле- и радиокомпания «Голос России» повече не съществува, тя влезе в състава на Международната информационна агенция (МИА) «Россия сегодня» през декември 2013 година след указ на Владимир Путин. Според съобщението на сайта на Sputniknews сега радио «Голос России» работи за новинарската агенция Sputnik (сайт mundo.sputniknews.com), която влиза в състава на МИА «Россия сегодня».

Stopfake.org