Kreml uaktywnił w Niemczech nowe propagandowe środki masowego przekazu

Zrzut ekranu ze strony internetowej faz.net

Źródło: Europejska Prawda (Європейська правда)

Moskwa finansuje w Berlinie nowe propagandowe środki masowego przekazu, skierowane do ekologów i przedstawicieli lewicy, próbując w ten sposób negować i niwelować autorytet Stanów Zjednoczonych oraz całego Zachodu.

Przeczytać o tym możemy na stronie internetowej wydania FAZ.

„Stacja telewizyjna RT Deutsch jest skierowana na starsze, pod względem wiekowym, audytorium, na posiadających prawicowe poglądy, głównie emigrantów z byłego Związku Radzieckiego. A takie wydania jak Redfish ukrywają swą przynależność do Rosji i są skierowane na audytorium młodzieżowe” – czytamy w materiale dziennikarskim.

Według danych z rejestracji Redfisch, jej właścicielem jest agencja Rutly GmbH, która jest częścią międzynarodowej grupy medialnej „Russia Today”.

Autor przytacza przykłady osób, które udzielały wywiadu dziennikarzom Redfisch, nie zdając sobie sprawy, że rozmawiają z przedstawicielami rosyjskiej stacji telewizyjnej. Redakcja nie ujawnia dostępnego dla osób z zewnątrz numeru telefonu, nie zgodziła się również na rozmowę z dziennikarzem FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Redfisch wyświetla materiały o emigrantach, którzy przez Meksyk kierują się do granic USA; podaje informacje o protestach „żółtych kamizelek” we Francji; o konfliktach rasowych w Wielkiej Brytanii; o eksporcie uzbrojenia wyprodukowanego w Niemczech. Promuje również tezę o „doktrynie Merkel”, która polega na koncepcji uzbrojenia innych krajów. W swych materiałach portal również stara się pokazywać agresje policji wobec ekologów oraz obcokrajowców.

Dyrektor Redfisch, 32-letnia Brytyjka – Elizabeth Cocker, znana jako Lizzie Phelan, jest byłym korespondentem Russia Today w Libanie oraz Syrii.

Kolejnym nowym projektem medialnym Rosji w Berlinie jest Maffick Media. Redakcja jest ukierunkowana na wyświetlenie aktywności obrońców środowiska naturalnego. Przewodzi środkowi informacji Anissa Naouai, znanemu jako moderator programu „In the Now” stacji RT America. Na Facebook’u jest około 3,8 miliona odbiorców programu.

W Niemczech Maffick Media jest właścicielem stacji telewizyjnych „Waste-Ed”, „Black then” oraz satyrycznego „Soapbox” gdzie są krytykowani politycy zachodni.

Źródło: Europejska Prawda (Європейська правда)