Кремъл активира нови пропагандни медии в Германия

Скрийншот на faz.net

Източник: Европейская правда

Москва финансира в Берлин нови пропагандни медии, насочени към природозащитници и левите, за да подкопае авторитета на САЩ и Запада, пише FAZ.

Ако каналът RT Deutsch работи за по-възрастната аудитория с десни възгледи, сред които има главно имигранти от Съветския съюз, то такива ресурси като Redfish крият принадлежността си към руската държава и са насочени към по-младата аудитория, се казва в материала.

Според данните от регистрацията на Redfish негов собственик е агенцията Ruptly GmbH, която е част от международната медийна група „Россия сегодня“ (Russia Today).

Авторът на материала Markus Wehner дава примери с хора, дали интервюта на журналисти от Redfish, без да осъзнават, че разговарят с представители на руски канал. Редакцията няма телефонен номер, достъпен за външни лица, и не се съгласява да разговоря с журналист от FAZ.

Redfish прави видеоматериали за мексикански мигранти, които се отправят към границата със САЩ, за протестите на „жълтите жилетки“ във Франция, за расовата омраза във Великобритания, както и за износа на немски оръжия. Популяризира тезата за „доктрината на Меркел“, която се състои в решението да се разчита на въоръжението на другите държави. В материалите си се опитват да покажат бруталността на полицията срещу защитниците на околната среда и чужденците.

Директор на Redfish е 32-годишната британка Елизабет Кокър, известна под псевдонима Лизи Фелан. Тя е бивш кореспондент на RT в Ливан и Сирия.

Още един нов руски медиен проект в Берлин е Maffick Media. Целта на редакцията са активните защитници на околната среда. Неин ръководител е Аниса Наоуай, известна като модератор на програмата „In the Now“ на RT America. Във Facebook предаването има почти 3,8 милиона последователи.

В Германия Maffick Media притежава видеоканалите „Waste-Ed“, „Back“ и сатиричния канал „Soapbox“, който критикува западните политици.

Източник: Европейская правда