Україна співпрацює з Китаєм у військовій сфері, обходячи інтереси стратегічного партнерства зі Сполученими Штатами Америки. Матеріал з таким вмістом 15 серпня опублікувало американське видання The Washington Times. У статті йдеться про постачання українським підприємством «Мотор Січ» 20 двигунів для 12 китайських навчально-бойових літаків JL-10. Автор матеріалу наводить думку «критиків», які запевняють, що Вашингтон повинен натиснути на Київ, щоб зупинити поставки двигунів «супернику США» – Китаю.

Скриншот The Washington Times

Автор статті Білл Гертц, посилаючись на джерела в уряді Китаю, пише, що навчально-бойові літаки JL-10 будуть використовуватися як тренажери посадки на авіаносець. Журналіст Гертц стверджує, що «авіаційні реактивні двигуни були головною слабкою ланкою для авіаційної промисловості Китаю протягом принаймні десятиліття. Щоб вирішити цю проблему, Китай купив як українські, так і російські реактивні двигуни, маючи намір задіяти свої бойові літаки після безуспішних спроб виготовити копії двигунів самостійно».

Скриншот The Washington Times

За даними Гертца, Китай уклав угоду на суму 380 мільйонів доларів з українською компанією “Мотор Січ” в 2016 році, тоді ж було відправлено 20 перших двигунів. Загалом планується поставити в Китай 250 двигунів, запевняє колумніст. Цікаво, що жодного коментаря української влади, українських експертів або представників самої компанії-постачальника “Мотор Січ” в статті не наведено.

Матеріал американського видання відразу ж підхопили російські засоби масової інформації. Причому, в характерній для пропагандистів манері – почавши маніпулювати «українським ножем у спині США».

Скриншот Фонд стратегической культуры

Скриншот Вести.ру

Скриншот Sputnik France

В компанії “Мотор Січ” поставку українського обладнання в Китай підтвердили. Причому цей «сенсаційний» факт ніколи не був таємницею. В офіційному звіті підприємства, який опублікувало запорізьке видання 061.ua, сказано, що видання за допомогою цієї статті лобіює інтереси Росії, яка планує витиснути свого головного конкурента – Україну з китайського ринку. В “Мотор Січ” звинуватили The Washington Times в «маніпуляції і тиску на догоду військово-промисловому комплексу Росії».

«На ті ж самі китайські авіаносці в разі розірвання контракту з «Мотор Січ» будуть поставлені аналогічні російські двигуни АІ-222, а росіяни, зайнявши вивільнену нішу на авіаринку Китаю, будуть цьому незмірно раді. Тільки сліпий не побачить за всім піднятим сьогодні галасом лобіювання інтересів російських виробників», – йдеться в заяві підприємства.

Скриншот 061.ua

Поширюючи статтю The Washington Times, російські медіа також заявили, що Україна нібито й раніше була замішана в подібних історіях, поставляючи противникам США озброєння.

Пропагандисти згадали фейк 2017 року, коли в ЗМІ з’явилася інформація про те, що «дніпропетровський «Південмаш» нібито причетний до передачі КНДР документації деяких комплектуючих і технологій ракетних двигунів РД-250». Тоді секретар Ради національної безпеки і оборони Олександр Турчинов категорично спростував інформацію  про передачу «Південмашем» ракетних технологій Північній Кореї: ця інформація «не має під собою жодних підстав, є провокаційною за змістом і, швидше за все, спровокована російськими спецслужбами для прикриття власних злочинів», заявив Турчинов.

Російські медіа також часто прив’язують Україну до «можливі поставки озброєння» в Сирію та до інших підсанкційних країн. Подібні безпідставні фейки російської пропаганди  команда StopFake спростовувала неодноразово.