Сръбското издание „Slobodni Mediji“ публикува статия със заглавие «Хаос в Словакия. Протести против НАТО подпалиха Братислава». В материала се разказва за безредиците в столицата на Словакия, която изданието нарича „Чехия“. В статията се съобщава, че протестиращите не одобряват сближаването с НАТО, а някои чиновници настояват за по-тясно сътрудничество с Владимир Путин. Сайтът добавя, че протестите не са масови, но в града е пълно с дим, горят гуми, а западните медии мълчат за събитията.

Скриншот на сайта Slobodnimediji.com

Скриншот на сайта Slobodnimediji.com

Няма нищо учудващо в мълчанието на западните СМИ, тъй като в Братислава не е имало протести против НАТО. Снимката, която изданието използва за илюстрация на т.нар. „безредици в Братислава“, всъщност е направена миналата година във Франкфрут. Тя показва протестите през март месец 2015 година срещу германското правителство и няма никакво отношение към Словакия.

Скриншот на сайта n-tv.de

Скриншот на сайта n-tv.de

А изданието „Slobodni Mediji“, което се позиционира като свободен и независим ресурс, е основано през 2014 година и в последно време получава все повече негативни отзиви от читателите си, които го обвиняват, че е станал проруски и публикува фалшиви новини. Например неотдавна сайтът публикува материал със заглавие „Канадският премиер-министър шокира Запада: говорете каквото си искате, но Путин е прав“. Статията се позовава на интервю пред Huffington Post, в което канадският премиер обсъждал заявлението на Путин, че територията зад полярния кръг е руска. Сръбското издание написа, че «Трюдо е съгласен с Путин в този териториален диспут».

Скриншот на сайта Slobodnimediji.com

Скриншот на сайта Slobodnimediji.com

Всъщност в интервюто пред Huffington Post c красноречивото заглавие „Путин не определя на кого да принадлежи Северният полюс“ канадският премиер казва, че счита териториалните претенции на Владимир Путин за необосновани и добавя „всички знаят, че Северният полюс е в Канада“.

Скриншот на Huffingtonpost.com

Скриншот на Huffingtonpost.com

Изданието „Slobodni Mediji“ явно служи на руската пропаганда, нещо повече – на главната страница сред изброените главни международни СМИ като CNN, DW, BBC, NBC  има линк към ресурса Russia Today…

5