5. avgusta 2018. godine sajt Sputnik France objavio je članak da su anti-ruske sankcije, koje su preduzele zapadne zemlje, navodno dovele do jačanja ruske ekonomije. Izvor informacija je bio intervju sa bivšim ukrajinskim poslanikom Jevgenijem Filindašem, na ukrajinskoj televiziji NewsOne (31. jul 2018. godine) poznatoj po simpatijama prema Moskvi.

Скриншот Sputnik France

Ovu lažnu vest su preneli mnogi ruski mediji kao na primer Eurasia Daily (EADaily)REN TVVesti.ruRT RussieRiafan.ruRBC.ruInfox.ruVersiya.infotsargrad.tv.

Скриншот Eurasia Daily

Скриншот RT Russie

Zaista, 31. jula 2018. godine, bivši poslanik ukrajinskog parlamenta, socijalista Jevgenije Filindaš izrazio je svoje mišljenje o sankcijama u programu „Veliki večir» (« Važno veče») kanala NewsOne. Konkretno, razmotrene su nove sankcije EU protiv 6 ruskih kompanija koje su učestvovale u izgradnji mosta od Rusije do Kerča. Ove sankcije stupile su na snagu 31. jula. Voditelj je pokušao da sugeriše da je postojalo učešće zapadnih kompanija u projektu (33:40 minut videa), a u stvari nijedna zapadna kompanija nije bila uključena u izgradnji ovoj objekta.

Jevgenij Filindaš je rekao da je za „četiri godine postalo jasno da sankcije vode samo ka jačanju Rusije kao države“ (34:10). On je takođe rekao da su „ove sankcije paradoksalno za inicijatore i propagandiste radile na jačanju Rusije kao države“ (37:00).

Ovaj „paradoks“ Jevgenij Filindaš objasnio je politikom supstitucije uvoza i razvojem više sektora koje je Kremlj podstakao da se brže razvijaju. Prema njegovim rečima, sankcije su uticale na interese samo nekoliko pojedinaca i oligarha koji imaju komercijalne interese na Zapadu.

Treba pojasniti da je Jevgenije Filindaš predstavljen kao politički naučnik, dok u stvarnosti to nije tako. Filindaš ima diplomu nastavnika istorije i prava a ništa posebno nije poznato o njegovim kvalifikacijama  iz oblasti ekonomije i geopolitike. Kao poslanik, Filindaš je bio uključen u poslove porodične politike i sporta. Tokom intervjua, Jevgenije Filindaš je govorio samo u opštim frazama, bez navođenja cifara ili ozbiljnih argumenata.

NewsOne kanal, povezan je sa proruskim narodnim poslanikom Jevgenijem Muraevim koji je pak bio blizak saradnik svrgnutog predsednika Viktora Janukoviča. Metoda korišćenja „lažnog stručnog mišljenja“ nije nova, ona omogućava laku manipulaciju publike i omogućava drugim medijima da lako prenesu ovu informaciju kao pravu vest. U prošlosti se ruski mediji već pokušali da predstave agenta za osiguranje kao poznatog geopolitičara, o čemu je izveštavao StopFake.

StopFake je već više puta opovrgavao vesti o neefikasnosti sankcija protiv Rusije. Na primer, „Lažna vest: Bela kuća priznala neefikasnost sankcija protiv Rusije“ ili „Lažna vest: Senator Lindzi Graham priznacije da sankcije nad Rusijom nemaju efekta“ Ovog puta su ruski mediji iskoristili usluge zvaničnih ukrajinskog medija, koji zapravo često promoviše interese Moskve. Tako je stvoren izvor informacija za širenje poruke od strane drugih propagandnih medija.

Od samog početka rata Sputnjik Francuska rusku invazija Donbasa spominje u svojstvu „građanskog rata u Ukrajini“ i pripajanje Krima kao „povezivanje“. Ova medijska kuća namerno ignoriše dokaze prisustva ruske vojske i ruskog oružja na Donbasu uprkos tome što su to potvrdili brojne međunarodne organizacije, relevantni izveštaji i očevidci.

Скриншот Sputnik France