Низка російських засобів масової інформації поширила інформацію про те, що українська  компанія «Нафтогаз» програла позов проти російської компанії «Газпром». Саме з такими заголовками з’явилися  новини на російських ресурсах «Украина.ру»,  «РИА Новости Украина»,  українських «Обозреватель», «Корреспондент» та у ряді інших ЗМІ.

 

Зняток сайту Корреспондент

Зняток сайту Обозреватель

Зняток сайту РИА Новости

ЗМІ використали маніпуляцію у заголовку повідомивши, що «Нафтогаз» програв суд проти «Газпрому». По-перше, компанія «Нафтогаз» подавала позов не проти «Газпрому», а щодо рішення Європейської комісії, яке дозволяло «Газпрому» збільшити використання потужностей газопроводу OPAL. По-друге, судового процесу з цього питання взагалі не було. У документі, оприлюдненому на сайті європейського суду, мова йде про відмову прийняти позов української компанії.  

«Дія відхилена як неприпустима», — зазначається у документі.

У прес-службі «Нафтогазу» також підтвердили, що йдеться про відхилення розгляду позову, а не «про програш «Газпрому», як це подають російські та українські  ЗМІ

«Загальний суд ЄС 9 березня 2018 року відхилив з причин неприйнятності позов проти Європейської комісії з вимогою відмінити рішення від 28 жовтня 2016 року. Суд дійшов висновку, що, окрім іншого, рішення ЄК зі звільнення газопроводу OPAL від дії деяких норм Третього енергопакету не було остаточним, а підлягає імплементації на національному рівні, тому не підлягає оскарженню у цьому суді», — повідомили в компанії.

Зняток сайту УНИАН

У березні 2017 року «Нафтогаз» звернувся з позовом до Загального суду Європейського суду справедливості. Компанія заявила про необхідність відміни рішення Єврокомісії стосовно розширеного доступу «Газпрому» до газопроводу OPAL. У компанії переконували, що рішення Європейської комісії без консультації з Україною порушує статтю 274 Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом і зобов’язання ЄС з низки міжнародних договорів.