polylang_mo_2

Index of Russian propaganda efficiency

Between February 14 and February 24, 2015 Kiev International Institute of Sociology (KIIS) conducted the nation-wide public opinion poll. The survey was conducted in 108 settlements in all regions of Ukraine, (except the Autonomous Republic of Crimea) according to the random sample, which is representative for adult population of Ukraine (aged 18 and over). Totally 2013 respondents were interviewed face-to-face during the field stage. In Donetsk and Luhansk regions the

U.S. losing “information war” to Russia, other rivals – study

(Reuters) – The United States is losing an information war to Russia, Islamic State and other rivals, says a new report that calls for a strengthening in U.S. counter-propaganda efforts and an overhaul of the government’s international broadcasting arm. The study is the latest to highlight problems in the Broadcasting Board of Governors (BBG), a federal agency created in 1994 which also is tasked with maintaining a firewall between the

How Russia Today is using YouTube

  When Chad Hurley, Steve Chen, and Jawed Karim founded YouTube in an office over a California pizza shop in 2005, they described it as “the ultimate reality TV.” The site reached a large audience by allowing actual people to post authentic footage of genuine, unscripted life. Now Russian President Vladimir Putin and his propaganda machine are working to take advantage of YouTube’s vast reach and viral capabilities to spread

Russian State TV Anchor: ‘Propaganda Is Journalism’

Andrei Kondrashov is one of 300 media professionals awarded by Russian President Vladimir Putin for their “objective” coverage of events in Crimea. Speaking to RFE/RL in Moscow, Russian state television’s leading news anchor dAndrei Kondrashov is one of 300 media professionals awarded by Russian President Vladimir Putin for their “objective” coverage of events in Crimea. Speaking to RFE/RL in Moscow, Russian state television’s leading news anchor defended his Andrei Kondrashov

EU Launches First Step in Spreading Word Against Russian ‘Disinformation’

The European Union is set to launch a first operation in a new propaganda war with Russia within days of EU leaders giving formal approval to the campaign at a summit on Thursday. Officials said a dozen public relations and communications experts would start work by the end of March in Brussels with a brief to counter what the EU says is deliberate misinformation coordinated by the Kremlin over Moscow’s role and aims in Ukraine and elsewhere in Europe. It is the first stage of a plan that leaders want EU foreign policy

Fake: Poroshenko Threatens to Arrest Protesting Airport Staff

On March 19, the Russian news program Vesti (broadcast on state-controlled Russia 24) incorrectly reported that Ukrainian President Petro Poroshenko threatened to arrest protesting staff at Kiev’s Borispol airport. The report claimed that the group of airport employees was protesting allegedly illegal layoffs of trade-union members, and that they confronted the president about it. And according to the report, this is when Poroshenko threatened to have them arrested. But we can

Fake: About 500 Ukrainian security officers block Kiev Street

On March 17, the Russian news agency TASS misleadingly reported that “about 500 participants of military operations in the southeast of Ukraine blocked Khreschatyk Street in Kiev on Tuesday (opposite to the building of the Ministry of Agrarian Policy and Food).” According to a TASS correspondent who was reporting from the scene, the protesters were demanding that land be allocated to them. This information was picked up and carried by

Fake: Kyiv Administration Plans to Demolish Monument to Soviet Military Commander

On March 15, several Russian news sources, including the site of the Federal News Agency, wrongly reported that the Kyiv Administration is planning to demolish a monument to World War II Soviet military commander Nikolai Vatutin. According to journalists, a representative of the National Security and Defense Council of Ukraine (NSDC) has already informed Vatutin’s granddaughter about it. Furthermore, it was reported, again incorrectly, that the Ukrainian government’s press service

Voice of America Misrepresents Russian Don Cossacks as Ukrainian “Rebels” Battling Kyiv

On March 12, the website for Voice of America (VOA) posted a video item entitled “In Eastern Ukraine, Civilian Deaths Push Men to Join Rebels.” The report was by Patrick Wells, who had visited Donbas. In the video he inaccurately describes the “new faces of the Ukrainian rebel army, part of the Don Cossacks battalion.” The report also incorrectly describes them as “miners” and “businessmen.” In fact, there are no

Fake: Viktor Yushchenko to fight in Donbas

On March 16, the internet resource ukr.media published a sham report about Ukraine’s former president, Viktor Yushchenko, with the headline “Yushchenko is sent to fight in Donbas in order to do penance for his guilt.” The Truth in Ukraine then ran with the story and headline, and it has since spread to other sites and social networks in different variations. In fact, there was no such absurd official call to

Fake: Carpatho-Rusyns Region Demands Autonomy

On March 14, the Russian news agency TASS incorrectly reported that the Ukrainian region of Carpatho-Rusyns was demanding total autonomy. TASS cites Petro Hetsko as its source, calling him the leader of Carpatho-Rusyns. According to Hetsko, on March 14, a congress of Rusyn organizations agreed to demand the recognition of Rusyns as a nationality and to enter into a dialogue with Kyiv in order to obtain autonomy for Transcarpathian Ruthenia.

Deceptive Headline by Zvezda: “Ukrainian Battalion Commander Confessed on Ukrainian TV about How He Had Become a Fascist”

On March 12, the television channel Zvezda published an article under the misleading title, “The Commander of the Battalion Dnipro-1 Confessed on Ukrainian TV about How He Had Become a Fascist.” News under the same title was spread throughout other Russian sites and social networks. In reality, Yurii Bereza, a member of the Ukrainian Parliament and the commander of the Dnipro-1 battalion, made no such confession when he spoke on

Fake: Brzezinski Accuses U.S. Intelligence Services of Nemtsov’s murder

Since early March, the site Politikus.ru has posted an article by Canadian journalist Ardzhil Turner under headline “The USA and Other Organizers of Anti-Russian Sanctions Confess Guilt in Nemtsov’s Murder.” In an interview with the alleged “Zbigniew Brzezinski,” (in reality, a former U.S. National Security Advisorto President Jimmy Carter and foreign policy expert), “Brzezinski” argues that American forces were involved in the murder or Russian opposition leader Boris Nemtsov, as

Fake: Lviv Officer Proposes Annulling the Order for Courage

On March 13, the website for the Russian Ministry of Defense’s television channel Zvezda incorrectly reported that World War II veterans living in Lviv had been advised not to wear their medals on May 9, Victory Day, for safety reasons. It also reported – again incorrectly – that an administrator at the Historical Museum of the Petro Sahaidachnyi Army Academy of Ukraine, Reserve Colonel Mykhailo Slobodianiuk, had proposed annulling the

Russian Imperialism’s Internet Triumph

With nearly 5 million views in less than two weeks, the YouTube video I’m a Russian Occupant is a bonafide sensation. Just under three minutes long and packed full of twirling, burning, zooming images, the movie is an uncompromising defense of Russian imperialism, and boasts impressive production values, as well as subtitles in ten languages. Because the video looks like it was made by a major computer game company, there’s

Ketchum calls it quits on Russia work

Ketchum has ended the bulk of its work for the Russian Federation in the US and Europe amid continuing tensions between the country and Western governments. The Omnicom Group firm represented the Kremlin through its hosting of the Winter Olympics in Sochi last year but also as its relationship with the West strained over the country’s role in the conflict in Ukraine. “Ketchum no longer represents the Russian Federation in

Fake: National Geographic Magazine Recognizes Crimea and Parts of Donbas as Russian Territories

In February, the Russian site “Antimaidan” posted an article entitled “National Geographic: Crimea is Russia, and Novorossia is not Ukraine.” The article was based on a blatant misuse of a National Geographic map. The Antimaidan piece reported: “National Geographic, one of the most respected American magazines, has published a map of Russia, Ukraine, and Novorossia, and has refused to change its editorial policy. The published map of Novorossia made Ukrainian

Putin Winning by Exploitation of West’s Greatest Strength

Vladimir Putin’s success in exploiting Western weaknesses — divisions between those who lived under Soviet occupation and those who didn’t and between Europe as a whole as the United States and the unwillingness or inability of the current generation of Western leaders to recognize what the Kremlin leader is doing and stand up to it — is legendary. But the Russian president could not have achieved as much as he has if he had not at the same time exploited the West’s greatest strengths against it. That strength is the free media,

Inside Putin’s on-air machine

The global news network RT is the Russian government’s main weapon in an intensifying information war with the West—and its top editor has a direct phone line to the Kremlin. It was just past midnight on Feb. 28 in the Moscow studios of RT, Russia’s state-funded international tele­vision news network, when word of the assassination reached the staff: Boris Nemtsov, a leading figure in the fractious opposition to President Vladimir

Russian Media Report that Rally in Support of Czech President Is Protest against Anti-Russian Sanctions

On March 8, the Russian television channel Russia 24 aired footage of a rally in Prague. They reported: “In the capital of the Czech Republic a rally was held under the slogan ‘We do not want war with Russia.’ About one thousand people took part in the demonstration. People took to the streets of Prague to denounce the anti-Russian sanctions that, according to them, cause damage, first of all, for

Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Share with your friends










Submit
Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.