Fake: wojska ukraińskie opuszczają swoje pozycje na linii rozgraniczenia z powodu braku ludzi i problemów z zaopatrzeniem

Fake: wojska ukraińskie opuszczają swoje pozycje na linii rozgraniczenia z powodu braku ludzi i problemów z zaopatrzeniem

Rosyjskie media i strony internetowe tzw. Ługańskiej Republiki Ludowej rozpowszechniają informacje, według których wojska ukraińskie opuściły swoje pozycje na linii rozgraniczenia „z powodu braku ludzi i problemów ze wsparciem logistycznym Sił Zbrojnych Ukrainy”. W rzeczywistości 26 czerwca miało miejsce „wykonanie pierwszego etapu wycofania sił i środków na odcinku nr 1 ”Stanica Ługańska”, co zostało przewidziane we wcześniejszych ustaleniach. RT.com powołuje się na przedstawiciela biura prasowego milicji tzw. ŁRL – Iwana Filiponienkę,

Fake: Rosja nie bierze udziału w wyścigu zbrojeń i nie narusza traktatu INF

Rosja „nie łamie przepisów” Układu o całkowitej likwidacji pocisków rakietowych pośredniego zasięgu (INF) i „nie tworzy niebezpiecznych uzbrojeń, zdolnych do przenoszenia pocisków jądrowych” – zapewniają rosyjskie media. Twierdzą również, że to „Stany Zjednoczone naruszają międzynarodowe porozumienia w sprawie kontroli uzbrojenia, oskarżając przy tym Rosję o wszystko, żeby móc bezkarnie umieścić pociski w Europie”. Fake’owe materiały pojawiły się na tle oświadczenia Sekretarza Generalnego NATO – Jensa Stoltenberga o tym, że Rosja ma pięć tygodni

Fake: Unia Europejska przestała ufać Stanom Zjednoczonym i NATO

Pomimo wysiłków Stanów Zjednoczonych, mieszkańcy Unii Europejskiej nie widzą żadnego zagrożenia ze strony Rosji – mówi rosyjska propaganda udając cytowanie raportu Rady Atlantyckiej USA (Atlantic Council), media propagandowe stwierdzają, że Stany Zjednoczone wymyślają „mity o agresji rosyjskiej”, aby zwiększyć swój wpływ na kraje UE, jednak takie działania nie kończą się sukcesem. Rosyjscy eksperci zapewniają: UE od dawna zastanawia się nad zasadnością istnienia NATO i nie ufa  Sojuszowi Północnoatlantyckiemu. Analitycy z Rosji oskarżyli także Stany Zjednoczone

Triumf rosyjskich mediów: „Ukraina nie zasiała niezgody w ZPRE”

Jeszcze w kwietniu Rosja rozważała możliwość wyjścia z Rady Europy i wysuwała ultimata, a już w czerwcu triumfalnie świętuje powrót rosyjskiej delegacji do Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy (ZPRE). Jednocześnie reakcja Ukrainy jest wyśmiewana i nazywana „zdawaniem sobie sprawy z tego, jak nisko jest ceniona w Europie”. StopFake sprawdził, co jeszcze rosyjskie media pisały o sytuacji w ZPRE. Delegacja ukraińska zrobiła wszystko co w jej mocy, aby uniemożliwić powrót  Rosji, „stworzyć niezgodę w szeregach

Fake Programu Pierwszego rosyjskiej telewizji: Burmistrz Rygi został odwołany z powodu udzielenia wywiadu rosyjskiemu wydaniu internetowemu

Źródło: Jurij Berszydskij dla The Insider Program Pierwszy w porannym bloku wiadomości poinformował: „Burmistrz Rygi, Dainis Turlais, został odwołany trzy tygodnie po nominacji. Deputowani do Rady Miejskiej Rygi głosowali za udzieleniem wotum nieufności nowemu prezydentowi miasta i usunęli go ze stanowiska. Były burmistrz został oskarżony przez odwołujących o udzielenie wywiadu rosyjskiej agencji informacyjnej Sputnik, mimo że w wywiadzie nie było ani słowa o naszym kraju (Rosji). Oburzenie zostało spowodowane faktem,

Fake: Protesty w Gruzji zostały wywołane przez „zachodnią inżynierię społeczną” oraz przez Ukrainę

Zachodnia „inżynieria geopolityczna doprowadziła do chaosu” w Gruzji, do gwałtownego wzrostu „protestów rusofobów” i „histerii antyrosyjskiej” – w ten barwny sposób rosyjskie media opisują demonstracje i protesty masowe w Tbilisi. Protesty w kraju rozpoczęły się w nocy z 20 na 21 czerwca, po czym kremlowskie tuby propagandowe rozpowszechniły na ten temat ogromną wręcz falę zmanipulowanych, a nawet bezwzględnie sfałszowanych materiałów. Rosyjscy politycy początkowo oskarżali gruzińskich przywódców państwa o zorganizowanie zamieszek

„Bezpodstawne oskarżenia”: jak rosyjskie media ponownie zgłaszane zareagowały na nowe sprawozdanie z dochodzenia w sprawie katastrofy MH17

Międzynarodowy Zespół Śledczy (JIT), który prowadzi śledztwo w sprawie katastrofy lotu MH17, przedstawił nowe wyniki dochodzenia i wymienił nazwiska czterech osób, podejrzanych o udział w zestrzeleniu samolotu. W Rosji zgodnie z oczekiwaniami nie uznano nowych wniosków dochodzenia i w każdy możliwy sposób próbowano zniwelować wnioski grupy śledczej. StopFake zwrócił uwagę na to, co przekazywały rosyjskie środki masowego przekazu. Podstawowy stosunek Kremla do wyników dochodzenia został wyartykułowany przez rosyjskiego prezydenta Władimira

Fake: Na Ukrainie nastąpiła katastrofa ekologiczna z powodu blokady dostaw wody na Krym

Szereg rosyjskich mediów rozpowszechniło informację, opartą na blogu byłego członka Partii Regionów Aleksieja Żurawka, jakoby niektóre rejony obwodu chersońskiego cierpią z powodu powodzi. Według ich doniesień tereny są zalewane wodą wypływająca z zamkniętego Kanału Północno-Krymskiego. W rzeczywistości powódź, którą opisał Żurawko na swoim blogu, miała miejsce w kilku wioskach obwodu chersońskiego z powodu kilkudniowych ulew, i nie jest w żaden sposób związana z blokadą wodną okupowanego Krymu. „Ukraina zamienia się w

Pawło Kazarin: Dmytro Tymczuk. RIP

Źródło: Pawło Kazarin, specjalnie dla Krym.Realia Poznaliśmy się z Dmytrem Tymczukiem w 2011 roku. Mieszkałem w Symferopolu, prowadziłem audycje na żywo. Zajmował się Sewastopolem, był redaktorem naczelnym portalu internetowego „Fłot2017”. Strona na próbowała zajrzeć w przyszłość miasta, które zostało zbudowane jako baza dla Floty Czarnomorskiej, która w 2017 r. miała opuścić teren półwyspu. Dla proradzieckiej publiczności sama idea wycofania Floty Czarnomorskiej była nie do pomyślenia. Pierwszą rzeczą, którą widział gość portalu, był

Fake programu telewizyjnego i wydania „Wiesti”: Huawei zamierza przejść na rosyjski system operacyjny

Źródło: Jurij Bierszydski dla The Insider „Wiesti” na stronie internetowej w materiale zatytułowanym „Huawei chce zastąpić Androida rosyjskim systemem operacyjnym”, opowiadają o tym, jak największy chiński producent przenośnych urządzeń multimedialnych zamierza rozwiązać swoje problemy spowodowane przez sankcje USA, w wyniku których między innymi stracił możliwość instalowania w swoich produktach systemu operacyjnego Android: „Wydaje się, że Google boi się zostać odcięte od technologii chińskich. Zresztą, jak dowiedzieli się dziennikarze, Huawei, oprócz

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.