Tag "annexation of Crimea"

Fake: Ukrainians Want to Go to Russia, Want Trains to Crimea

This week Russian media announced that Ukrainians are demanding that rail traffic to Crimea be reinstated so that Ukrainians could holiday on “the Russian peninsula”. Ukrainians are hoping that Ukraine’s new government and newly elected president will reinstate both rail and air traffic between the annexed peninsula and the Ukrainian mainland, they wrote. Scores of Russian officials eagerly related this fake story stressing that the Kremlin would be only happy

Russian Crimea Annexation Documentary Filled with Lies and Errors

In February 2015 Russia’s national television channel Rossia-1 aired “Crimea, the way home”  Andrey Kondrashov’s film about the annexation of Crimea by the Russian federation. The film consists largely of interviews with Russian president Vladimir Putin, current members of the Crimean government, pro-Russian activists from the spring of 2014 and features assorted staged pro-Russian scenes and reenactments. Clocking in at 2.5 hours, the  films examines how Russian special services organized

Telegraph’s Crimea Travel Piece Full of Errors

On October 1, in its travel section, The Telegraph published an article by British BBC journalist John Simpson entitled “Crimea’s Charms Uncovered.” In the controversial piece, Simpson encouraged British citizens to travel to Crimea by breaking Ukrainian law, while also making several factually incorrect claims. The article drew widespread condemnation, including from the Kharkiv Human Rights Protection Group, the Association of Ukrainians in Great Britain, and The Economist’s Edward Lucas.

Russian Media Distort American Magazine Article

Russian media services, including Russia Today, Russkaya Vesna, Nabat, MonaVista and Russkiy Puls, published translated extracts from an article from the American magazine The National Interest, entitled “The Siege of Crimea.” However, the original was widely quoted out of context and manipulated, even to the extent that Russian accounts ran with such headlines as “American Mass Media: Western Sanctions Only Convince Residents of Crimea that Their Choice Is Right.” Russian

RIA Novosti Distorts FT Blog

On June 2, the Russian news agency RIA Novosti published news under the headline “FT: The Appointment of Saakashvili Is the Beginning of Problems for Poroshenko.” It was making reference to a Financial Times blog. Yet the RIA Novosti piece omitted negative references to Russia and contained translations that were badly distorted. For example, “Russian-backed separatists in the Donbass region” was translated as “ополченцы Донбасса,” or “Donbas militia men.” The

Kremlin Press Office Edits Merkel’s Statement about the Annexation of Crimea and War on Donbas

On May 10, Russian President Vladimir Putin and German Chancellor Angela Merkel held a joint press conference in Moscow. During the event, the Kremlin’s press office and simultaneous translators significantly altered Merkel’s statement about Crimea and the war in eastern Ukraine in order to blunt her meaning. According to the German Chancellor’s website, her actual statement (translated into English) was: “The criminal and unlawful annexation of Crimea and the military

Fake: Poles Recognize Crimea as Part of Russia

On April 27, Russian media TRK Zvezda published news under the headline “Poles Recognize Crimea Is Part of Russia.” The report made reference to a program on Poland’s TVP television channel, where a map can be seen with the Crimean peninsula in the same color as the Russian Federation. A number of Ukrainian and Russian editions also published this news, but more accurately stated that the Crimea had been “annexed”

The only Russian MP to vote against the Crimea annexation has an idea for what the US should do about RT

Ilya Ponomarev is the only Russian MP who voted against the annexation of Crimea last year. He now lives in the U.S. because he is under investigation for embezzlement from a government-financed research institute called Skolkovo in Russia, charges that Ponomarev denies.  He was invited to be interviewed twice on RT in the past month, in the role of the exiled Kremlin opponent, where his opinions about Russian politics, Ukraine,

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.