Tag "нтв"

Lost in translation

By EU vs Disinfo Imagine that you are a politician or an expert commentator, and a Russian state-controlled TV channel calls you and asks for an interview. You are aware that some Russian media outlets spread disinformation; nevertheless, you agree to the request, thinking that you simply need to formulate your answers very carefully. When the interview is broadcast, you appear on the TV screen saying something quite different from

Human rights defenders, Western diplomats attacked by Russian TV

By EU vs Disinfo On 18 January, a disinformation attack hit European and US diplomats, alongside Russian human rights defenders, in a programme aired by state-controlled NTV. The reporting made systematic use of incorrect and misleading information. NTV conducted covert operations in order to obtain video and audio recordings and exposed named individuals at closed meetings as well as in private, in some cases even in intimate situations. The production, whose

The trait of violence against foreigners on Russian TV

By EU vs Disinfo The atmosphere in talk shows on Russian state-controlled TV channels has become increasingly aggressive over the past three years. More and more often, aggression does not limit itself to shouting and verbal intimidation. Physical attacks live on air have become a central part of debate programmes, and the most frequent victims of these attacks are foreign nationals. Below are three examples of incidents when participants of

“Beware, Propaganda!”: Russia’s Independent Media Take On State TV

Russia’s NTV state television channel is facing an unexpected backlash over a bit of its trademark anti-Western rhetoric. After NTV accused a regional newspaper of doing Washington’s bidding, independent media have rallied to defend their peers and launched a nationwide campaign to denounce propaganda on state television. On June 8, independent Russian newspapers began publishing warnings in their television listings cautioning readers against watching NTV. “Beware!” the warnings read. “Under

Nenad Pejic: Assignment To Harass

On Friday, March 18, around 7 p.m., my colleague was waiting in her apartment in downtown Moscow for a delivery from a nearby grocery store. When her doorbell rang she opened the door. But instead of groceries, there were two men claiming to be from NTV, a Kremlin-controlled television channel, who assailed her with aggressive questions about her income and alleged property holdings. When she refused to give them an

How to Comb Russia’s TV News

This article is part of a larger guidebook by RuNet Echo to help people learn how to conduct open-source research on the Russian Internet. Explore the complete guidebook at the special project page. According to survey research by the Levada Center, the vast majority of Russians (85 percent) say they watch television to learn about the country’s news. While less than half (41 percent) say they also trust the news

How Russian TV propaganda is made

Federal television in Russia has long been suspected of propaganda. Four Russian TV producers share their stories of life behind the lens. This month COLTA.RU published three articles about what it’s like to work for federal television networks in Russia. These organisations have long been controlled by the authorities: they work as a single propaganda machine. The first two included an account by Liza Lerer, a former editorial manager of

Kremlin’s ‘Top-5 Propaganda Myths, Fakes, and Stupidities’ of the Week

Dmitry Bukovsky of Kyiv’s “Delovaya stolitsa” provides a particularly rich harvest of the Kremlin’s “top propaganda myths, fakes and stupidities” of the last week, a collection that simultaneously shows how duplicitous and foolish Moscow commentaries are and how skeptical everyone should be about them. The five (www.dsnews.ua/politics/top-5-propagandistskih-mifov-feykov-i-glupostey-kremlya-14062015110000) are the following: Not a Medal but a Medallion and Not an Award but a Souvenir. Immediately after Vladimir Putin met Pope Francis

How Russian TV misleads viewers about Ukraine

Russian TV’s coverage of the fighting in and around the village of Shyrokyne in east Ukraine provides a useful case study of some of the tactics it uses to mislead viewers about the conflict there. Shyrokyne is a key location near the strategically crucial port of Mariupol. Despite the ceasefire agreed in Minsk in February, it has been the scene of regular fighting recently. 1. Misleading pictures Over the past

‘Out of My Mouth Comes Unimpeachable Manly Truth’

What he learned from watching a week of Russian TV, Gary Shteyngart wrote for The New York Times: On a cold, sunny New Year’s Eve in 2014, I am sitting at the edge of my king-size bed at the Four Seasons hotel in New York, munching through a stack of Wagyu beef slices and demolishing a bottle of pinot noir while watching a woman play a man playing a bearded

Сообщить о фейке
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.