Tag "РИА Новости"

What rhymes with RIA?

By EU vs Disinfo The first weeks of a new year are usually slow and lazy in Russia. With seven public holidays in the first two weeks of January, Russian workplaces cannot be expected to be very productive. However, when it comes to one particular topic, state-controlled Russian media outlets rarely take time to relax: Crimea. A search on the website of the state-controlled news agency RIA Novosti tells the

Kremlin network blaming Ukraine for MH17 crash

By Anatolii Baronin, for UNIAN With the approach of the MH17 trial set to start March 2020, the Kremlin is trying to discredit the findings of the Joint Investigation Team to escape from responsibility for the downing of the civilian jet over the Donbas in July 2014. To this end, the Russian Federation has set up a network of organizations and agents of influence in Europe tasked with smearing the

Russian state news agency misuses Barents Observer in fake news story

No, Ria Novosti, we have never pointed the finger of blame at Ukraine as the source of a January radiation leak. By Thomas Nilsen, The Independent Barents Observer The Barents Observer last month reported on the tiny trace of radioactive iodine-131 measured across Europe. First noticed in Norway’s Pasvik valley, the isotope was soon found in Rovaniemi in Finland and later on in Poland, Germany, the Czech Republic, France and

Russian Media Fabricate a New Revolution with 67 Killed

On the second anniversary of Ukraine’s Maydan revolution, Russia’s official news agency RIA Novosti reported the day was marked with clashes between the Ukrainian National Guard and radicals and mass protests erupting throughout the Ukrainian capital. Ria Novosti’s Twitter feed published a photograph allegedly showing the result of these clashes. This photograph was originally published by the Russian web site Lenta.ru in 2014 to illustrate a story about the cleanup of

Putin’s Propaganda TV Lies About Its Popularity

Leaked documents from a rival Russian news network show that RT hugely exaggerates its global viewership. Its most-watched segments are on ‘metrosexuals, bums,’ and earthquakes. A Kremlin-funded foreign propaganda venture is touted as a big success by backers, but documents provided to The Daily Beast suggest that it is woefully failing in its mission. RT, the 10-year-old network formerly known as Russia Today, appears to be misrepresenting its promulgated success

Moldova: Examining the Russian Media Factor in Protests

The ongoing protest in the Moldovan capital Chișinău is posing a fresh test of Russian state-controlled media’s ability to project Kremlin geopolitical preferences. Regional analysts assert that Moscow is viewing the protest as another Western-orchestrated, Euromaidan-like disturbance that constitutes a threat to Russian national interests. Not surprisingly, then, Russian broadcasters and print outlets are striving to shape a news narrative in which the protest is an expression of the population’s

MH17 anniversary: In Russia, conspiracy theories on downed plane still find believers

Days after the MH17 crash, independent Russian newspaper Novaya Gazeta seemed to have little doubt as to who was responsible. “Forgive us, Netherlands,” was the stark headline on the paper’s front page, over an image of the long line of hearses making their way along a Dutch highway.. The official investigation into the crash that killed 298 people continues, with a secret draft report currently being assessed by air crash

Europe Seeks to Counter Kremlin Success Pushing World View

Larry King’s back on the air, beaming his high-octane brand of talk to households around the world. Where can you catch him? Kremlin-backed television. Moscow wants you to pay better attention to what it’s saying, and to better reach your eyes and ears it’s spending around a half-billion dollars a year and carrying top-name talent like King and former governor and professional wrestler Jesse “The Body” Ventura. Worried that the Russian message is getting through, Western countries are pushing back, including with a proposed “action

RIA Novosti Distorts FT Blog

On June 2, the Russian news agency RIA Novosti published news under the headline “FT: The Appointment of Saakashvili Is the Beginning of Problems for Poroshenko.” It was making reference to a Financial Times blog. Yet the RIA Novosti piece omitted negative references to Russia and contained translations that were badly distorted. For example, “Russian-backed separatists in the Donbass region” was translated as “ополченцы Донбасса,” or “Donbas militia men.” The

Fake: The Launch of a Ukrainian Version of Charlie Hebdo

The Russian media recently spread false reports about the first issue of a Ukrainian version of the French satirical newspaper Charlie Hebdo. Ria Novosti was the first to publish the information. The news agency referred to a post by Francois Anglanda on Facebook. It was stated in his profile that he is a prepress specialist at Charlie Hebdo. There is also an image of “the first cover page of the

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.