Fake programu „Wiesti niedieli”: polski premier przyznał się do porażki w walce z gazociągiem Nord Stream 2

Fake programu „Wiesti niedieli”: polski premier przyznał się do porażki w walce z gazociągiem Nord Stream 2

Źródło: Jurij Bierszydskij (Юрий Бершидский) dla The Insider Prowadzący program „Wiesti niedieli” («Вести недели» – Wiadomości tygodnia) Dmitrij Kisielow, w trakcie wprowadzenia do reportażu poświęconego Nord Stream 2 i jego przeciwnikom, oświadczył: „Premier Polski Mateusz Morawiecki uznał klęskę przeciwników rosyjskiego gazociągu. W wywiadzie dla portalu Interia wyjaśnił on daremność oporu, ponieważ Rosja jest światowym mocarstwem, natomiast Niemcy są czwartą gospodarką na świecie”. Po bliższym zbadaniu tematu okazuje się, że Kisielow interpretuje

Kreml uaktywnił w Niemczech nowe propagandowe środki masowego przekazu

Źródło: Europejska Prawda (Європейська правда) Moskwa finansuje w Berlinie nowe propagandowe środki masowego przekazu, skierowane do ekologów i przedstawicieli lewicy, próbując w ten sposób negować i niwelować autorytet Stanów Zjednoczonych oraz całego Zachodu. Przeczytać o tym możemy na stronie internetowej wydania FAZ. „Stacja telewizyjna RT Deutsch jest skierowana na starsze, pod względem wiekowym, audytorium, na posiadających prawicowe poglądy, głównie emigrantów z byłego Związku Radzieckiego. A takie wydania jak Redfish ukrywają swą

StopFake PL na XII Forum Europa-Ukraina

Jaka będzie Ukraina po wyborach? To główny temat XII Forum Europa-Ukraina, które odbyło się w dniach 24 – 25 stycznia 2019 roku w Rzeszowie. O ile eksperci starali się wykazywać, że Ukraina raczej nie zejdzie z drogi którą obrała na Majdanie, to już trudniej było im odpowiedzieć na pytanie, jaka będzie Europa po wyborach. Bo to ten kontekst bardziej zdominował sesję plenarną: Wschodni sąsiedzi Unii Europejskiej w poszukiwaniu realistycznego modelu

Fake: W Donbasie żołnierze armii ukraińskiej ostrzelali cywilne samochody

Rosyjskie środki masowego przekazu kontynuują kampanię, której celem jest dyskredytacja Sił Zbrojnych Ukrainy (SZU), powstrzymujących rosyjskich bojówkarzy na okupowanych terenach Donbasu. 18 stycznia prokremlowskie media doniosły, że żołnierze ukraińscy „po raz kolejny przeprowadzili ostrzał ludności cywilnej na tymczasowo okupowanych terenach obwodów donieckiego i ługańskiego. Tym razem kontrolowany przez Rosję „przedstawiciel dowództwa operacyjnego «DRL»” Daniił Biezsonow oświadczył, że żołnierze SZU „z premedytacją ostrzelali z moździerzy o kalibrze 82 mm dwa cywilne

Fake: Za rządów Poroszenki wartość produktów spożywczych na Ukrainie wzrosła o 500%

Szereg rosyjskich i ukraińskich mediów rozpowszechniło fake o tym, że za czasu prezydentury Petra Poroszenki ceny na produkty spożywcze na Ukrainie wzrosły o 500%. W ten sposób wydania Ukraina.ru («Украина.РУ»),  „Rambler” («Рамблер»), „Gazeta.ru” («Газета.РУ»),  „ZNAJ.UA”, „Twój portal” («Твій портал») zinterpretowały słowa dyrektora Ukraińskiej Asocjacji Dostawców Sieci Handlowych – Ołeksija Doroszenki. W swoim poście na profilu facebook’owym Ołeksij Doroszenko rzeczywiście zaznacza poziom wzrostu cen na Ukrainie za ostatnie 4 lata. Odwołuje się w nim

Fake: Obserwatorzy OBWE zauważyli „nieudane próby wrobienia bojówkarzy «ŁRL» przez żołnierzy Sił Zbrojnych Ukrainy”

Szereg rosyjskich mediów rozpowszechnia fake o tym, że OBWE rzekomo odnotowuje przeprowadzenie przez żołnierzy ukraińskich ostrzałów prowokacyjnych w kierunku terenów, kontrolowanych przez ugrupowanie terrorystyczne „ŁRL”. Według rosyjskich prokremlowskich wydań internetowych „Regnum”, „Ługa news.ru” («Луга news ru»), „Newsfront”, „Noworosja” («Новороссия»), „RN”, „Politnawigator” («Политнавигатор»), a także wielu innych, informacja ta została podana przez tak zwanego przedstawiciela „milicji ochotniczej ŁRL” – podpułkownika Andrieja Maroczko. 16 stycznia na konferencji prasowej, Andriej Maroczko oświadczył, że „prowokujące ostrzały”, przeprowadzane przez żołnierzy

Facebook usunął ponad 500 profili powiązanych ze Sputnikiem i „fabryką trolli”

Źródło: Grani.ru (Грани.ру) Administracja Facebooka usunęła bezpośrednio z serwisu oraz z Instagrama 512 kont użytkowników powiązanych z rosyjską agencją propagandową Sputnik oraz z Agencją Badań Internetowych należącą do oligarchy Jewgienija Prigożyna. Poinformował o tym szef służby bezpieczeństwa cybernetycznego Facebooka, Nathaniel Gleicher. W Facebooku zaznaczono, że wątpliwości były spowodowane właściwie nie treścią publikacji, a tym, że propagandyści rozmyślnie wprowadzali czytelników w błąd pozycjonując swoje profile i strony jako niezależne. Z propagandystami

Fake: Kompania żołnierzy Sił Zbrojnych Ukrainy odmówiła udziału w walkach

Przedstawiciele samozwańczej „Ługańskiej Republiki Ludowej” wprowadzili do obiegu informację o tym, że kompania żołnierzy Sił Zbrojnych Ukrainy w pełnym składzie odmówiła wyjścia na pozycje bojowe. Wiadomość szybko została podchwycona przez propagandowe środki masowego przekazu. W centrum prasowym Operacji Połączonych Sił (OPS) zaprzeczono tej fałszywej wiadomości. Wydanie „Moskiewski Komsomolec” («Московский комсомолец») podaje, że „kompania żołnierzy ukraińskich w pełnym składzie odmówiła strzelania na terenie Donbasu”.  A „Komsomolskaja Prawda” («Комсомольская правда») pisze: „żołnierze

Roskomnadzor oskarżył BBC o transmitowanie „wytycznych międzynarodowych organizacji terrorystycznych”

Źródło: Mediazona (Медиазона) Federalna Służba ds. Nadzoru w Sferze Łączności, Technologii Informacyjnych i Komunikacji Masowej (Roskomnadzor) skierowała do ekspertyzy materiały „Rosyjskiej służby BBC” z powodu cytowania wypowiedzi lidera ugrupowania terrorystycznego „Państwo Islamskie” Abu Bakra al-Baghdadi, poinformowano na stronie internetowej urzędu. „W tej chwili ujawniono materiały, które rozpowszechniają ideologiczne wytyczne międzynarodowej organizacji terrorystycznej (cytaty z wypowiedzi terrorysty al-Baghdadi). Przeprowadzane są badania pod kątem zgodności wspomnianych materiałów z rosyjskim prawem antyekstremistycznym” –

Fake: W Donbasie zaginął włoski dziennikarz

10 grudnia ukazujące się w Ługańsku wydanie „Nasza gazeta” («Наша газета») opublikowało informację o zniknięciu włoskiego dziennikarza Roberto Travana, który przebywał w Donbasie w trakcie kręcenia zdjęć do filmu. Wydanie propagandowe informuje, że „prokurator naczelny miasta Ługańsk” wszczął nawet z tego powodu śledztwo, a poinformował o tym zastępca szefa Departamentu ds. nadzoru nad przestrzeganiem prawa w sferze wojskowej fikcyjnej „Prokuratury Generalnej” tzw. „ŁRL” – Janis Piławo. Różne wersje tej wiadomości

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.