Tag "Russia Today"

Russia’s international broadcasters: Turning the Serbian media into a disinformation hub

By Polygraph Sputnik Srbija leads the ratings for political disinformation among Serbian-language foreign media operating in the Balkans, according to an upcoming report by the fact-checking organization Raskrinkavanje.ba, based in Bosnia and Herzegovina (BiH). The report, which will be released on May 13, found that the Belgrade-based Russian government-owned international broadcaster is part of a disinformation hub that targets Serbian language audiences in Bosnia and Herzegovina, Serbia, Croatia, Montenegro and

RT forced to withdraw disinformation

By EU vs Disinfo RT’s Russian service has been forced to make changes to an article, in which it accused Deutsche Welle, RFE/RL and Voice of America as well as the Russian opposition politician Alexey Navalny’s team of spreading disinformation. As reported by Meduza in English and in German by Frankfurter Allgemeine Zeitung, RT’s claims appeared in a report about a video allegedly showing Moscow’s Sheremetevo Airport personnel rejoicing over the tragic catastrophe, which on 5

A disillusioned democrat

By EU vs Disinfo It is now five years since the EU began to introduce sanctions against individual key actors in Russia’s aggression in Ukraine. One of the names to appear on the EU’s lists was that of Dmitry Kiselyov. Often nicknamed “the Kremlin’s chief propagandist,” this TV host and media manager was the only Russian journalist to face a personal EU sanction over the Ukraine conflict – a decision Mr Kiselyov

Figure of the week: 400 000

By EU vs Disinfo RT’s video about the Mueller report was recommended over 400 000 times on YouTube, Washington Post reports. The research by AlgoTransparency reveals that RT’s clip was recommended to viewers looking at videos from at least 236 YouTube channels, that belong to major news corporations, fringe websites as well as pundits from across the political spectrum. The clip itself, in line with extensive pro-Kremlin disinformation campaign around

Russia Today editor hits Reuters with a false claim

By Polyhraph Margarita Simonyan Chief Editor, Rossiya Segodnya, RT “We’re showing a rally in support of Maduro in Caracas. Reuters is showing a green boulevard. Q.E.D.” Source: Telegram, May 1, 2019 False Reuters’ actually was sending live video of protests in Paris, France. The chief editor of the Kremlin’s international media corporation Rossiya Segodnya and RT (Russia Today), Margarita Simonyan, claimed on Wednesday the news agency Reuters had been broadcasting

RT boasts about Russia’s economy – even Russian officials are skeptical

By Polygraph RT (Russia Today) State-owned media outlet “The Russian economy has seen the biggest growth since 2012, expanding by 2.3 percent last year, according to preliminary estimates provided by [the] Russian state statistics agency.” Source: RT website, February 5, 2019 LIKELY FALSE The statistics are disputed. On Monday, February 5, the Russian state-owned media outlet RT published an article boasting that Russia’s economy experienced its largest growth since 2012.

Chief Editor: RT is like “a defence ministry”

By EU vs Disinfo The chief editor of RT (Russia Today), Margarita Simonyan, cannot be blamed for lack of openness about the nature of the outlet whose output she manages on behalf of the Russian government. In her own words, RT is needed “for about the same reason as why the country needs a Defense Ministry.” RT is capable of “conducting information war against the whole Western world,” using “the information

Twitter bans ads from RT and Sputnik citing electoral meddling

By DW Russia has been accused of trying to manipulate the outcome of the 2016 US presidential election. Twitter has taken action against two Russian agencies “effective immediately.” Twitter said on Thursday it will ban advertisements from RT, an English-language television news station formally known as “Russia Today,” and Sputnik, an English-language news website, from its popular short messaging service “effective immediately.” “This decision was based on the retrospective work

RT contradicts TV personality claiming to have been picked as its anchor: ‘We never planned a Hungarian service’

By Anita Kőműves and Antónia Rádi, for Atlatszo ‘RT has never planned, nor are we planning a Hungarian service, and thus we never even had a reason to discuss something like an anchor or studios. All reports to the contrary are outright fabrication’ – Anna Belkina, head of communications at the Russian RT channel told Atlatszo. We reached out to RT after Hungarian TV personality László Juszt claimed that the

Blacklists and Foreign Agents: Russia Targets US Media In Retaliation For RT Probe

By EU vs Disinfo Pressure is piling up on Moscow-based U.S. media outlets, with reports that Russia is putting together a media blacklist in retaliation for a U.S. probe into RT and Sputnik. Both these Russian state-funded media organisations have been accused of spreading disinformation. Citing a source in the Federation Council, Russia’s upper house of parliament, the RBC television channel reported on October 17 that the Council had drafted

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.