Fake: Ukraina chce wymienić Naddniestrze na Krym

Fake: Ukraina chce wymienić Naddniestrze na Krym

Rosyjskie i prorosyjskie media rozpowszechniły informację o tym, że na Ukrainie rozważana jest możliwość wymiany Krymu na Naddniestrze. Taka informacja pojawiła się w wyniku wypaczenia komentarza posłanki di Rady Najwyższej Ukrainy Iryny Friz, na temat wypowiedzi prezydenta Mołdawii Igora Dodona o przyszłości Naddniestrza. Prezydent Mołdawii Igor Dodon, w trakcie wizyty w Moskwie 12 listopada, udzielił obszernego wywiadu dziennikarzowi  «Niezawisimaja gazieta», którego podstawowym tematem było rozwiązanie problemu „Naddniestrza”. We wspomnianym wywiadzie

Fałszywa wiadomość o żonie Petra Poroszenki już w Polsce

Skrajnie prawicowy X-portal opublikował fałszywą informację o tym, że żona prezydenta Petra Poroszenki, Maryna, jakoby defraudowała środki pomocowe dla niepełnosprawnych dzieci. Materiał, jak informuje Marcin Rey prowadzący profil Rosyjska V Kolumna w Polsce (R5KP), pochodzi z atrapy poważnego portalu informacyjnego z Luksemburga.   Chodzi o „Luxembourg Herald”, gdzie został opublikowany artykuł o tym, jakoby żona prezydenta Ukrainy zdefraudowała gigantyczne sumy ze środków pomocowych USA i UE dla niepełnosprawnych dzieci. Zdaniem R5KP,

Fejk: Polska blokuje przewozy ładunków z Ukrainy do Europy

Niedawne napięcia w stosunkach między Ukrainą a Polską spowodowały falę fałszerstw w rosyjskich mediach. 18 listopada br. rosyjski serwis Politnavigator ogłosił, że Polska nie przepuszcza przez swoje terytorium ukraińskich przewozów towarowych.   Źródłem tego fejka jest były ukraiński minister transportu Jewgen Czerwonenko, który podczas audycji telewizyjnej w ukraińskim kanale ZIK ogłosił, że „tysiące ciężarówek utknęło na zachodnich granicach Ukrainy i nie wolno im wjeżdżać do Europy„. Czerwonenko stwierdził także, że

Fake: Ukrainy nie chcą przyjąć do NATO

Oświadczenia o tym, że  Ukrainy nie chcą przyjąć do NATO, odmawiają w możliwości przystąpienia do Sojuszu Północnoatlantyckiego nawet w długoterminowej perspektywie – są już stałą „rubryką” rosyjskich i prokremlowskich środków informacji masowej. Tym razem między innymi portal informacyjny stacji telewizyjnej  TRK Zvezda (ТРК Звездa), należącej do Ministerstwa Obrony Federacji Rosyjskiej, podał zniekształconą i przekłamaną informację, że “do Sojuszu nie chcą przyjmować ani Ukrainy, ani Gruzji”, o czym sekretarz generalny NATO

Fake: Biały Dom zaprzeczył informacjom o decyzji nadania Ukrainie broni śmiercionośnej

Rosyjska agencja informacyjna RIA Novosti opublikowała informację o tym, że Biały Dom zaprzeczył informacjom o nadaniu letalnej broni defensywnej dla Kijowa. Dziennikarze powołują się na wpływowego przedstawiciela Białego Domu – Michaela Antona, który rzekomo zaprzeczył informacji podanej w artykule The Wall Street Journal, w którym dziennikarze zaznaczają, że „kilka amerykańskich urzędników oświadczyło, iż Biały Dom już w zasadzie zaakceptował nadanie broni letalnej, w tym ręcznych wyrzutni pocisków przeciwpancernych „Javelin”. Decyzji

Media: rosyjska machina internetowa w okresie referendum w Wielkiej Brytanii przełączyła się z Ukrainy na Brexit

Zrzut ze strony The Times z artykułem Źródło: Bogdan Ciupyn, dla Głosu Ameryki Na tle oświadczenia brytyjskiej premier Theresy May o tym, że Rosja prowadzi działalność wywrotową przeciwko krajom zachodnim, badacze wykrywają kolejne dowody prób manipulowania nastrojami wyborców poprzez internetowe serwisy społecznościowe. Brytyjska prasa wynosi na pierwsze strony informacje o tym, że Rosja próbowała sprzyjać tym siłom, które agitowały za wyjściem z Unii Europejskiej podczas referendum w czerwcu 2016 roku.

Rosyjski parlament jednogłośnie przegłosował ustawę o uznaniu zagranicznych środków masowego przekazu na terenach Federacji Rosyjskiej „zagranicznymi agentami”

Źródło: УНИАН (Agencja informacyjna UNIAN) Zgodnie z przyjętą ustawą, jako „agenci obcych państw” mogą być uznane „osoby prawne, zarejestrowane w obcym państwie”, oraz „struktury z obcego państwa bez utworzonej osoby prawnej”. Rosyjski parlament (Duma Państwowa) w trzecim, końcowym czytaniu przyjął poprawkę, która pozwala rosyjskiemu Ministerstwu Sprawiedliwości uznawać za agentów obcych państw zagraniczne środki masowego przekazu. Nie obejmie ona korespondentów ani placówek zagranicznych mediów akredytowanych przy MSZ Rosji. Jak podaje korespondent

Media rosyjskie oskarżyły Siły Zbrojne Ukrainy o ostrzelanie kafejki w miejscowości Szczastia

14 listopada rosyjskie media rozpowszechniły wątpliwą informację o zajściu z udziałem ukraińskich żołnierzy w miejscowości Szczastia (obwód Ługański). Rzekomo pułkownik Sił Zbrojnych Ukrainy wydał rozkaz ostrzelać kafejkę miejscowego przedsiębiorcy z powodu odmowy dania łapówki. Jedynym źródłem tej informacji jest tzw. oświadczenie „przedstawiciela Milicji Ludowej ŁRL”, Andriej Maroczko. Zrzut ekranu ze strony Ługańskie centrum informacyjne lug-info.com Portal stacji telewizyjnej należącej do rosyjskiego ministerstwa obrony TV Zviezda  powołując się na Maroczko podał:

Rosja rozpowszechnia przekłamane informacje na temat katastrofy lotu MH17 – MSW Holandii

Zdjęcie: Minister spraw wewnętrznych Holandii – Kajsa Ollongren (flickr.com-comune_milano). Źródło: РБК-Украина (RBK-Ukraina) Rosyjskie służby specjalne czynią próby wpływu na opinię społeczną w Holandii. Służby Specjalne Federacji Rosyjskiej po katastrofie lotniczej samolotu MH17 na Donbasie latem 2014 roku próbują wpłynąć na opinię społeczną poprzez rozpowszechnianie informacji fejkowych w Holandii. Jak podaje holenderskie wydanie Dutch News – poinformowała o tym minister spraw wewnętrznych Holandii – Kajsa Ollorgen. „Holandia jest inwigilowana przez rosyjskie

Ministerstwo sprawiedliwości Rosji ostrzega „Głos Ameryki”

Źródło: Медиазона (Mediastrefa) Rosyjskie ministerstwo sprawiedliwości skierowało do rozgłośni radiowej „Głos Ameryki” zawiadomienie o poprawkach dotyczących „agentów obcych państw” przyjętych do ustawy o środkach masowej informacji i poinformowało, że mogą dotyczyć również rozgłośni – taką informację przekazało agencji prasowej „Interfax” źródło z resortu. W skierowanym do kierownictwa rozgłośni liście napisano: „ponieważ w działalności „Głosu Ameryki” obecne są oznaki wykonywania funkcji agenta obcego państwa, rozgłośnię mogą objąć ograniczenia przewidywane przez ustawodawstwo

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.