Tag "RT"

Figure of the week: 1.3 billion

By EU vs Disinfo The Russian federal budget draft for 2020 is in and it shows that state-owned media will receive 1.3 billion euros next year; a big jump from the current almost 1 billion. The single biggest beneficiary is the TV News channel RT (Russia Today), which will receive almost 23 billion roubles or 325 million euros, according to the draft. Needless to say, RT’s funding has been growing

Sputnik and RT manipulation in Arabic: Al Rukban as a “Nazi Camp”

By EU vs Disinfo Up to 6.2 million Syrians have fled their homes inside Syria since the beginning of the Syrian conflict, and 5.6 million have been forced to take refuge in neighbouring countries. Of the 6.2 million refugees, only about 3 per cent – 170,000 people – have returned to Syria since 2016, according to UN records. The returns of Syrian refugees and displaced people have been making headlines in Russian

The ABC of Kremlin crisis management

By EU vs Disinfo In Russia’s current crisis around the upcoming local elections in Moscow, some of the dominating media outlets have conducted a disinformation campaign targeting those who demonstrate against the authorities. The strategy has been to present the protesters as not local to Moscow; to downplay their numbers; and to accuse them of being part of a foreign conspiracy. Alienate As Russians have taken to the streets to

Figure of the week: 200,000

By EU vs Disinfo UK media regulator Ofcom has fined RT £200,000 for breaching impartiality rules. Ofcom’s investigation found that RT failed to preserve due impartiality on seven occasions between 17 March and 26 April 2018 in its reporting on the Salisbury poisoning and the war in Syria – major matters of political controversy and current public policy. The UK media regulator said that, taken together, these breaches represented serious

RT host denies credibility of Mueller indictment against Russian troll factory

By Polygraph Murad Gazdiev Reporter, RT International “The Mueller report did not provide any proof of the troll factory’s ties with the U.S. election interference.” Source: RT False The Mueller report contains 30 pages of detailed information about the Russian “troll factory” activities that resulted in a grand jury indictment. During live TV coverage of the Special Counsel Robert Mueller’s testimony before the House Judiciary Committee on July 24, RT

RT loses plot on Italian neo-Nazi missile bust

By Polygraph Anonymous RT author “The lack of critical thinking is particularly puzzling given the fact that rebel forces in eastern Ukraine have never been associated with the neo-Nazis, while the government in Kiev has relied heavily on so-called volunteer battalions, composed of Ukrainian nationalists and foreign neo-Nazi sympathizers, to do the fighting.” Source: RT, July 15, 2019 False Neo-Nazis are an active part of the pro-Russian forces in Donbas

Russia’s international broadcasters: Turning the Serbian media into a disinformation hub

By Polygraph Sputnik Srbija leads the ratings for political disinformation among Serbian-language foreign media operating in the Balkans, according to an upcoming report by the fact-checking organization Raskrinkavanje.ba, based in Bosnia and Herzegovina (BiH). The report, which will be released on May 13, found that the Belgrade-based Russian government-owned international broadcaster is part of a disinformation hub that targets Serbian language audiences in Bosnia and Herzegovina, Serbia, Croatia, Montenegro and

Russian media in Germany: Independent journalism or political instrument?

By Institute for Statecraft Contents Preface Information as a Weapon 2. The Russian Media: Instrument to Influence Politics and Society Abroad 3. The Russian Media Network in Germany 3.1. RT Deutsch and Ruptly TV 3.2. Rossiya Segodnya and Sputnik Deutschland 3.3. Special Weapons: Trolls and the Internet Research Agency 4. Elements of the Disinformation Campaign 4.1. Distortion of Facts and Fake News 4.2. Countering Criticism by Counter-Criticism 4.3. Stigmatisation of

RT forced to withdraw disinformation

By EU vs Disinfo RT’s Russian service has been forced to make changes to an article, in which it accused Deutsche Welle, RFE/RL and Voice of America as well as the Russian opposition politician Alexey Navalny’s team of spreading disinformation. As reported by Meduza in English and in German by Frankfurter Allgemeine Zeitung, RT’s claims appeared in a report about a video allegedly showing Moscow’s Sheremetevo Airport personnel rejoicing over the tragic catastrophe, which on 5

A disillusioned democrat

By EU vs Disinfo It is now five years since the EU began to introduce sanctions against individual key actors in Russia’s aggression in Ukraine. One of the names to appear on the EU’s lists was that of Dmitry Kiselyov. Often nicknamed “the Kremlin’s chief propagandist,” this TV host and media manager was the only Russian journalist to face a personal EU sanction over the Ukraine conflict – a decision Mr Kiselyov

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.