Tag "Russian Channel One"

Fake: Russian Girl Kidnapped and Raped by “Refugees” in Germany

Russian media has been abuzz about an alleged rape in Berlin of a Russian girl. Referring to the website of the Convention of Russian Germans, Genosse.su, Russian television and various web sites reported that several migrants allegedly kidnapped and raped a young girl from a Russian-speaking family. Allegedly 13-year-old Elizabeth Fissenko disappeared on January, 11, she was found a day later after being raped and mistreated by “foreigners who looked

Fake: Memorial Plaque Destroyed in Kyiv

Ukrainian and Russian media falsely reported that a memorial plaque commemorating Oles Buzyna, a political writer and journalist who was murdered in Kyiv in April 2015, had been destroyed in Kyiv. Buzyna was controversial in Ukraine for his pro-Russian views. On July 15, Russian Channel One ran a story on it, though the accompanying video did not show the destruction of the plaque, but its dismantling and removal. Internet-site Politnavigator

Metadata: Invisible information about a photo

Let’s begin with a small question – where exactly was this photo taken? One of the most common ways to identify the location of a photograph is to search via Google or TinEye. As long as we have the name of the object, we are able to name the location. Such methods are not always sufficient, and so there are other ways as well. For example, exploring information that isn’t

Fake: Jen Psaki Says that Yanukovych “Resigned” of His Own Accord

In a February 14 broadcast, Russia’s First Channel covered a briefing by U.S. State Department spokesperson Jen Psaki. TASS journalist Andrey Shitov asked her about the change in Ukraine’s government in 2014. First Channel gave the following translations of Psaki’s reply: “I don’t think I need to go through the history here, but since you gave me the opportunity – as you know, the former leader of Ukraine resigned of

Command Staff of DPR Wrongly States that It Could Not Attack Kramatorsk

On February, 10 shell attacks and volley fire pounded the city of Kramatorsk in the Donetsk region. As a result of the attack, 16 people were killed and more than 60 were injured, according to the Ukrainian President’s press service. The deputy commander of the staff of the so-called DPR, Eduard Basurin, said at a briefing on that same day that it was not possible, on technical grounds alone, for

Lies of the Channel One: Jen Psaki Could not Provide Information About the Shelling of the Trolleybus in Donetsk

On Saturday, January 24, the Russian Channel One showed the news item entitled “Breakdown of the situation on Donbas was admitted by the US State Department”. In this news item journalists distorted the statement of the spokesperson for the United States Department of State Jen Psaki during the press briefing on January 23. In its news item the Channel One used incomplete Jen Psaki’s answer to the question about information

Russia’s Reaction to EU ‘Counter-Propaganda’ Channel Hints at Fear

Russia’s Foreign Ministry slammed the European Union’s plan to create a Russian-language television channel in Europe as an attack on free speech, an official reaction that analysts say was tinged with insecurity. “We’ve always taken a positive position on the freedom of speech. But the EU plans for creating a kind of counter-propaganda channel can hardly correspond to the concept of free speech,” Russia’s deputy foreign minister, Alexei Meshkov, said Monday in comments carried by state news agency TASS. The creation of the channel — an initiative that has so far gained

Top 5 Russian fake reports of 2014

This year has seen a flurry of false reports and outright lies about the crisis in Ukraine. Most of the stories have originated from Russian state television. At number five in our 2014 review oftop Kremlin fakes is the most versatile lady on Russian TV. 5) The spring and summer saw Russian-backed insurgents sow unrest in the east and south of Ukraine. Russian television gleefully reported that residents were suffering

Fake Video and Photo Images in a Program of Channel One

In Russian program “Time will show” images of the Ukrainian Insurgent Army march were presented as events of Euromaidan. December 26 in Russian program “Time will show” with Petr Tolstoi the main events of 2014 were recalled. “One of the memorable images of this year is a Ukrainian unity in unacceptance of Russia”, declared the anchorman speaking about Euromaidan. These words were illustrated by the images of the “Ukrainian Insurgent

Fake: The New Year will be Forbidden in Ukraine because Ded Moroz is a Russian

Russian TV channels chase each other telling that Ded Moroz (Father Frost) was allegedly forbidden and replaced with Santa Claus in Ukraine. On November 17, the TV channel REN-TV informed about this. Then the Channel One joined (starting from 00.20): “Kyivans will have to celebrate New Year’s Eve without Ded Moroz who seems to became a fair game on the wave of lustration. The mayor’s office made public the program

Сообщить о фейке
StopFake
Спасибо за информацию. Сообщение успешно отправлено и в скором времени будет обработано.
Report a fake
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Suscribirse a las noticias
¡Gracias! La carta de confirmación ha sido mandada a su correo electrónico
Подписаться на рассылку
Спасибо! Письмо с подтверждением подписки отправлено на Ваш email.
Subscribe to our newsletter
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.
Абонирайте се за новините
Благодарим Ви! На Вашия email е изпратено писмо с потвърждение.
S’inscrire à nos actualités
Merci! Une lettre de confirmation a été envoyé à votre adresse e-mail.
Sottoscrivi le StopFake News
Grazie per esserti iscritto alle news di StopFake ! Una mail di conferma è stata inviata al tuo indirizzo di posta elettronica
Meld je aan voor het StopFake Nieuws
Bedankt voor het aanmelden bij StopFake! Er is een bevestigingsmail verzonden naar je emailadres.
ZGŁOŚ FEJKA
StopFake
Thanks for the information. Message has been sent and will soon be processed.
Subskrybuj
Thank you! A confirmation letter has been sent to your email address.